דרום מונגוליה

דרום מונגוליה- מדבר גובי

🤠כללי:

👈🏾דרום מונגוליה, מאופיין באזור מדברי עצום!!!מלא בדיונות ענקיות של חול כמו בסרט מצוייר של אלדין- רק שכאן זה ממש על אמת, מציאותי 🙂 🏜

👈🏾בחלק הדרומי של מונגוליה,יש את האזור המרכזי שעליו ארחיב, מדבר גובי– הוא המקום עם האקלים הכי קיצוני שיש. משיא של 50 מעלות ביום ולמינוס 30 בלילה בחורף.

👈🏾מחוז מדבר גובי- כמעט 1.3 מליון קמ"ר רבוע!!ממש קרוב לצד סין בדרום מונגוליה, ונוצר על ידי הרי ההימלאיה המהווים מחסום ענק ללחות שמגיעה מהאויקאנוס ההודי.

👈🏾"גובי"=מדבר למחצה, זה אומר שזה מדבר, אבל עדיין מקום שמאפשר חיים אנושיים 😁.

👈🏾טיול במדבר גובי- נועד בעיקר לאוהבי המדבר והמרחבים החוליים הענקיים.
אלה שמתרגשים ממכתשים, דיונות ושטחים פתוחים עצומים בלי נפש חייה.

👈🏾ממליץ להגיע למדבר גובי בסיור מאורגן ולא בטיול עצמאי- מהסיבה הפשוטה שמדבר גובי זה אסור באמת עצום, עם כבישים ושבילים שהם לא בהכרח ברורים או מדוייקים,והרבה פעמים אחרי עונות קשוחות, לא רואים בכלל את ה- "קוליסים" לנסיעה, וזה נעשה ממש כמו ניווט רחוב. 🚙

אנחנו סגרנו את הטיול דרך ההוסטל שהיינו בו בעיר בירה- "אולנבטאר", הטיול כולל נהג שמדבר מונגולית (בלבד), רכב וואן ו- 14 ימים מדהימים של אושר!!

👈🏾מומלץ להיות במדבר גובי לפחות 5-8 ימים (תמיד אפשר יותר חח אבל זה בערל אחלה זמן לראות את הנקודות המרכזיות).

👈🏾הנסיעות מאוד ארוכות-אז מצד אחד תכינו איתכם קצת מוזיקה טובה, ומשחקים לאווירה 😉 אבל מצד שני, בזכות הנסיעות הארוכות תמצאו את עצמכם בסיטואציות מיוחדות ומדהימות-בעלי חיים פראיים בלהקות של סוסים,יקים וכו', שקיעות משוגעות,כפרים קטנים עם מקומיים בטקסים שמאנים, צוקי חול בשלל צבעים, אתרי מאובנים עם ביצי דינוזאור ואבנים כחולות וכמובן המפגש עם אנשי המדבר המדהימים שחיים באזור הזה.

ילדה מונגולית ממש בזמן אחת תחרויות האיבקות שהייתה בכפר

🤠מה עושים?

👈🏾אחד המקומות שיותר אהבתי- Khongorin Els רצועת דיונות של כמעט 200 ק"מ ובחלק מהמקומות ברוחב של 20 ק"מ😱
אני די משוכנע שצילמו שם את אלדין 👳🏾‍♂️

👈🏾סביב תחילת יוני בכל שנה יש למונגולים תחרויות בספורט לאומי שלהם- גם היאבקויות וגם תחרויות סוסים, זה מתקיים בכל כפר קטן וגדול, וזה פשוט מדהים לראות ולהיות נוכח, זה פסטיבל שלם של צבעים ותרבות 🐴 (אם מזמינים אותכם לתחרות היאבקות באיזו עצירה בכפר קטן…אל תחששו, הם לא רוצים ברעתכם, זה בסך הכל דרך שלהם ליצור חברות כמוש אצלנו משחקים כדורגל 😂).

👈🏾הדיונות עצמן- לרוץ בחול, לעלות על דיונה ענקית ולהנות מהנוף הבלתי נגמר הזה,ולשתות איזה כוס קפה בשקיעה-אחת הנקודות במרכזיות נקרא Gurban-Saykhan ששם יש אפשר לראות את שלושת הרכסים המרכזיים שנמצאים בגובי, אפשר לראות חלק מהקרחון שנשאר עוד באוגוסט (כניסה 3,000 טוגרוק- שקל אחד שווה 800 טוגרוק).

👈🏾"פי הנשר"- Yolyn Am שהוא וואדי מצוקי ועמוק שבגלל המבנה הטופוגרפי שלו,הוא כמעט ולא מקבל קרני שמש- בגלל זה ברוב הזמן הוואדי עצמו קפוא (מפשיר רק בסביבות ספטמבר), ויש גם איזה מוזיאון קטן שיש בו כל מיני העלי חיים מפוחלצים 🦅 (עולה 2,000 טוגרוק).

👈🏾"הצוקים הבוערים"- Bayanzag שהוא מהווה ריכוז של שלדי וביצי דינוזאורים וחיות קדומות נוספות (יכול להיות שתיתקלו במאובנים).

תקשיבו- זה מטורף!אמרתי אלדין?

🤠אוכל/לינה/מים:

👈🏾הצטיידנו באוכל יבש עוד בעיר הגדולה-פסטות,אורז,ירקות ופירות, מים,בירות 🍻 ונשנושים- כמעט ולא יהיה לכם מקומות לקנות בהם אוכל.

👈🏾ישנו קניון (מי שלא הבין, לא קניות חחחח) תלול באמצע המדבר, בתוכו קרחון ענק שנשאר שם עד אמצע הקיץ. כדאי לבוא לראותו בתחילת העונה כדי שתוכלו לראות לפחות את החלק המרכזי שלו, למרות שגם שהקרחון נמס המקום עדיין מדהים ומיוחד ובמקום קרחון תראו נחל צלול וקריר.
בגדול- כל הלילות ישנו באוהלים פשוט ככה באמצע הטבע- אוהלים, מדורה, קצת מוזיקה, פריסבי ואתם בחלום🏕

👈🏾שתינו מבקבוקים שקנינו עוד בעיר- יש מדי פעם ליד העיירות מקומות שאפשר ממש למשות מים מהבאר- כן כן, מים מהבאר…אז מילאנו את הבקבוקים והמשכנו 😊

מוצאים באר מים באמצע הדרך...ממלאים מים לשתייה, וממשיכים :))

🙏🏽ברור שיש עוד המון מה לעשות ולראות, ויש מצב שגם יש דברים שעשיתי בדרך לגובי או בגובי עצמו, ולא זכרתי לרשום…אבל באמת, פשוט תתמסרו לרגע,להרפתקאה, קצת בוב דילן ברקע ואתם לגמרי בעולם אחר😍

יש מצב שאחד הדברים הקשים שקרו לי בכתיבה של המדריך הזה, זה לנסות להחליט איזה תמונות לשים כאן- יש המון!!וזה הכל נראה כמו חלום!!אז כמובן שלא שמתי את כל התמונות, אם אתם רוצים עוד קצת מלבד מה שהעליתי, מוזמנים לראות באינס' או לדבר איתי- זה לחלוטין יעשה לכם חשק!! (אם לא עשה עד עכשיו חחח).

מוזמנים לעקוב אחרי הדף אינסטגרם שלי 🤠
In: Shikobensaadon

ואם התמונות לא הספיקו...הנה עוד טעימה קטנה, תהנו!!

מדריכים נוספים (טיפים להזמנת טיסות,רשימות ציוד,ביטוחים וכו'), שיעזרו לכם באתר נמצאים ב- "10 טיפים שכל מטייל חייב לדעת"- בקישור.

*ההקשר ל- 10 הטיפים הוא לאוסטרליה, אבל רלוונטי לכל מטייל באשר הוא מטייל.

חסר לכם משהו?חושבים שיש מידע נוסף שיוכל לעזור ל- "נחיתה רכה"??או סתם הצעות לשיפור?נשמח לשמוע!!

מוזמנים להוסיף בתגובות או "ליצור קשר" כדי לשדרג את החוויה של כולנו סביב העולם!! 🙂

דרום מונגוליה
5/5