הטריטוריה הצפונית-סיפור דרך של המטיילת לילך הלר

תאריכים: אוקטובר 2018.

משך הטיול: 10 ימים.

עונה מומלצת: מאי- אוקטובר (העונה היבשה).

😎😎😎אז איך לתאר את האזור הזה אתם שואלים??

מדבר עם צבעים חזקים, הרבה צמחים, אגמים ומפלים- זה באמת המקום המושלם. כל יום מרגש מחדש עם נוף אוסטרלי קלאסי ואיזה אושר "שהוא חוזר על עצמו", שרק ימשיך.

Kakadu עוד תשמעו עליו בהמשך...

⛱⛱⛱מזג אוויר:

הטריטוריה הצפונית היא איזור טרופי-זאת אומרת שיש בה עונה רטובה ועונה יבשה- רק שתי עונות במהלך השנה.

לפני שמתכננים להגיע אליה חובה לבדוק באתרי אינטרנט של הפארקים- אם הם בכלל פתוחים ואם אפשרי לטייל בהם, זה משתנה כל שנה.

אני טיילתי בתחילת אוקטובר, סוף העונה-עדיין היו המון מטיילים והכל היה פתוח, אבל כנראה שיש מקומות שהיו עם יותר מים בחודשים שקדמו לתקופה בה טיילנו וכנראה גם יותר אנשים. באוקטובר כבר חם מאוד (כן, יותר מבארץ, אין ספק, אבל אני הייתי בסדר עם החום הזה והארופאיים שטיילתי איתם הרבה פחות הסתדרו).

חובה להתחיל כל יום עוד לפני הזריחה ולתכנן את המסלולים בצורה חכמה-גם אם כל המסלולים הם מסלולי יום קלילים, החום באמת משפיע.

חשוב לקחת את כל זה כשיקול, אם אתם אנשים שאוהבים לטייל בעונה או מסתדרים גם ב "אוף סיזן" (מחוץ לעונה).

למידע נוסף על מזג אוויר באוסטרליה-כאן.

🦘🦘🦘מידע כללי לפני ההגעה לטריטוריה הצפונית:

כשאתם חושבים על אוסטרליה, בטח בין האסוציאציות הראשונות שעולות לכם לראש תהיה קנגרו!
אז באמת יש מלא קנגורים ווולביז חמודים וגם- כדאי שתישבו- יש גם לא מעט קרוקודילים, בכל מיני גדלים. חשוב לא להתעלם מההנחיות, תאמינו למקומיים ואם הם אומרים לכם לא להגיע למקום מסוים ולא להיכנס למקור מים אחד, לא משנה כמה חם- אל תלכו לשם.

מצד שני…. אם המקומיים אומרים שזה All Good להיכנס- אז מי אתם שתחליטו שלא? סתם סתם, בלי סיכונים מיותרים!
עוד משהו, קטן אבל מטריד בקטע אחר- יתושים וכל מיני חרקים מעופפים לא רצויים- אל תשאירו את הרכב או את האוהל פתוח, ובעיקר לא עם אור דולק- הברחשים האלה חיסלו אותנו.

שמרו על הציוד שלכם, יש גם עכבישים עם גוף של קינג קונג ופרצוף של גודזילה ואתם לא רוצים למצוא אותם בנעליים שלכם..

ולמרות כל ההפחדות הללו, החיות באוסטרליה מהפנטות וחמודות ויש ציפורים מדהימות ויפות וזה פשוט לא ניתפס שראיתי קרוקודיל או קנגורו בדרכים!!!

כמה חברים שפגשתי בדרכים

🚙🚙🚙התניידות:

באיזור של הטריטוריה הצפונית מומלץ לטייל עם 4X4 ובא לי להגיד שזה גם דיי חובה.

למען ההגינות אני הייתי בקאמפר וואן, ודיי מצטערת שלא מצאתי 4X4 (אני לא מצטערת על שניה שם, היה מדהים! אבל אין ספק שנשארתי עם טעם של עוד- וכשאחזור לטייל שם, זה יהיה עם רכב שטח).

למדריך לקניית רכב אפשר לראות כאן.

למדריך "דרכי טיול ביבשת" אפשר לראות כאן.

⏰⏰⏰זמנים:

כדאי להגיע לאוסטרליה בלי לחץ בזמן ולפנות מספיק זמן למציאת שותפים טובים לטיול או לקניית רכב (ואז מספיק זמן למכירתו). ארץ הNo worries, חייבים לקחת ת'זמן שם.

🐄🐄🐄אז מי מה ומו:

יש לי משפחה מדהימה (דודים ובני דודים) שגרה בסידני.

אז נחתתי אצלם לשבוע חמוד, משפחתי, אוסטרלי ואיכשהו גם גשום!- הם אמרו שהחורף שלהם לא היה כזה גשום.. התלבטתי ממש מאיפה להתחיל, לאן לטוס מהם ומתי לחזור- האמת שתיכננתי קדימה מדי והזמנתי כמה כרטיסים מיותרים, אבל בעיקר הבנתי שעכשיו, בתחילת אוקטובר, זה הצ'אנס עם הכי הרבה זמן מריחה עבורי, כדי לטייל בטריטוריה הצפונית!

אז מהם הזמנתי טיסה לדארווין-שם מתחילה ההרפתקאה של הסיפור דרך שאתם קוראים.

🤠🤠🤠אמאל'ה. #התחלתי. דארווין:

הו דארווין. נחתתי באמצע הלילה. פתחתי מזרן שטח ושק שינה וישנתי בשדה התעופה (תעשו לעצמכם טובה, ותסתכלו על השעות של הטיסות שלכם. לפעמים זה חוסך כסף דווקא אם קונים טיסה יקרה יותר בשעות שבהם כבר ניתן להגיע להוסטל ושניתן להשתמש בתחבורה ציבורית ולא במונית- וזה תמיד סיוט לישון בשדה, תוותרו על זה, למרות שזה היה מצחיק).
אני ישנתי ב YHA בדארווין- יש שם בריכה חמודה, וזה בהחלט מה שאתם רוצים בחום של דארווין (שינוי קיצוני מהשבוע הגשום שהיה לי בסידני).

דארווין לא הרשימה אותי במיוחד ונרתעתי ממנה קצת בגלל שזאת הייתה תחילת הטיול שלי, אבל בכל זאת יש שם מקומות מרגיעים וטובים.
לכו ל Tourism Top End שם תקבלו מידע על מקומות מעניינים בדארווין עצמה וגם תוכלו לתכנן את הטיול מחוצה לה.
בדארווין יש שוק מקסים בערב על הים (אל תכנסו למים- סכנת קרוקודילים!) אבל אל תפספסו את השקיעה היפה ואת הישיבה על החוף (זה לא מסוכן. נשבעת).

השוק ממוקם בצד הצפון מערבי של העיר. הוא מלא במוזיקה- גם אבורג'ינית וגם מערבית, המון דוכני אוכל (לא מצאתי משהו טבעוני חוץ משייק פירות, אבל לא באמת חיפשתי), המון מזכרות יפות ודוכנים של עבודת יד. אם אני לא טועה, הוא פתוח בימי חמישי בין ארבע לתשע.
במהלך היום גם הלכתי ללגונה! היא ממוקמת בצד הדרום מזרחי של העיר. יש שם דשא שנוח לשבת עליו וגם מתנפחים במים, בתשלום. לא מסוכן להיכנס למים הללו כי הם מופרדים מהים עצמו.
הבנתי שאני לא מבינה מספיק ברכבי שטח והחלטתי לצאת לטיול מאורגן בפארק קאקדו ובפארק ליצ'פילד. יש כמה סוכניות טיולים בעיר ואפשר גם להיכנס לאינטרנט להשוות מחירים או להיעזר בהוסטל כדי להזמין את הטיול. הם ממש דואגים להכל! תבדקו מה אתם צריכים להביא ומה אפשר להשאיר בהוסטל.

חוויות משדה התעופה...

Kakadu National Park🐊🐊🐊

הפארק קאקדו נחשב כחלק מהטריטוריה של האוברג'ינים ותחת פיקוחם. לכן התשלום בכניסה לפארק הוא 40 דולר אוסטרלי ליום, לכל אחד (תקנו אם אני צודקת או צודקת) זה כחלק מתהליך פיצוי עבור האוברג'ינים.
היתרונות בטיול מאורגן הם…. שדואגים בשבילכם לארוחות (הייתה אופציה טבעונית!), מישהו אחר נוהג בשבילכם (ולא ברור איך היא עשתה זאת), זאת פלטפורמה מעולה להיכרות עם אנשים וגם לקבל טיפים מהם על איזורים נוספים לטיול ובעיקר מדריכה שמסבירה קצת מעבר, על מה שרואים בשטח ועל מקומות מיוחדים- הידע הבוטני שלה, הכי הרשים אותי.

הטיול המאורגן נעשה ברכב 4X4 , שזה מה שהביא אותנו לנקודות ממש ייחודיות. אל תתפתו להירדם במהלך הנסיעות- אתם תראו המון חיות תוך כדי הנסיעה, בעיקר וולביז וקנגורו קטנים, מבני חול מוזרים (שגיליתי בהמשך מה הם) וגם לא מעט שריפות.
התחלנו את הטיול בקרוז דרך Corroboree Billabong -Wetland Cruises ראינו המון עופות מים והמון קרוקודילים וקיבלנו הסברים על הנהר הזה ועוד מידע כללי על צמחי המים- הליליז הם צמחי מים ענקיים וכל כך יפים- ניתן לאכול את הזרעים שלהם ולאסוף מים בכפות שלהם או להפוך אותן לכובע!
נסענו ל Nadab Lookout– יש גישה גם עם רכב רגיל, זה צפון מזרחית ל Jabiru.

המסלול כאן הוא בין ציורי סלע של האבורג'ינים. המסלול מסומן בחץ כתום ויש הסברים על חלק מהציורים. תפקחו את העיניים, הציורים הללו שונים מהציורים האופיינים לארץ שלנו, זו יותר צביעה של דמויות וחיות על הסלעים עצמם. הם קשורים לתרבות של האבורג'ינים ומספרים סיפורים חינוכיים וגם מנסים ללמד על סוג החיות ששהו כאן, מתי האדם הלבן הגיע לאיזור הזה ועוד. המסלול יפה כל כך ובסופו גם מגיעים לתצפית פנורמית משגעת.
ב Jabiro יש את Bowali Visitor Centre ניתן למלא שם קצת מים, יש להם עוד המלצות על מקומות יפים באיזור, תצוגה על הפארק וגם הסבר על האבורג'ינים- אני אהבתי.
יש מסלול ב Sand Stones שאני דיי בטוחה שנקרא Bardedjilidji Walk– אני דווקא ממליצה על ההליכה הקצרה יותר, ביום חם. ההליכה הארוכה הובילה אותנו ללכת לצד הנהר ושם ראינו קרוקודיל ענק! ההליכה הקצרה שם מקסימה ממש ועוברים בין בולדרים ענקיים, שפילסו בהן דרכי מעבר עצומות.
בדרך יש את (Nourlangie (Burrungkuy שהיא נקודה יפה עם תצפית, באמת שזה כל פעם מחדש הדהים אותי.
באותו איזור יצא לי להיות גם עם קאמפר וואן- עצרנו ב Cahills Crossing . אנשים דגים שם, אנחנו התיישבנו וצפינו על הנהר עד שהגיעו קרוקודילים ענקיים. צריך הרבה מזל, תזמון נכון וסבלנות- כדאי להתעדכן בויזיטור סנטר. כנראה שלקראת השקיעה הדגים קופצים והקרוקודילים מנצלים את ההזדמנות. גורל אכזר.
הלכנו גם במסלול קליל ב East Alligator Upstream Boat Ramp- Manngarre Walk. זאת הסתובבות בבוש. ראינו להקת עטלפים עצומה, Flying Foxes, שממש חיו להם ביום- לא הכרתי משהו כזה לפני. בסוף המסלול הגענו למשטח סלע חשוף ומיוחד.
אנחנו ישנו ב Yellow Water שהוא Holiday Park דיי משוגע. יש בו הכל- גם שתי בריכות קרירות ואחת עם מפל מלאכותי! הבריכות היו מענה נפלא, כשהרכב של החברה התקלקל.

הלכנו לראות את השקיעה בנהר הקרוב, אין על השקיעות באוסטרליה.

תמיד אהבתי שקיעות ובטיול עוד יותר הפנמתי למה. ראינו בופלו שעומד לבדו באמצע השדה!
בבוקר נסענו ל JIM JIM FALLS. הנסיעה לשם לא פשוטה בכלל, ודורשת 4X4. המסלול מהמם- מסלול בולדרי, מעט מאתגר, אבל אפשרי לכל רמות הטיילות- היו איתנו בקבוצה שתי בחורות בנות 85 פלוס! המסלע מסביב חום אדמדם וישנו נהר שזורם לאורך כל הדרך. זה מסלול חד כיווני שבסופו מגיעים אל שתי בריכות מטורפות. יש "חוף" לצד הבריכה הראשונה, אל השניה ניתן להמשיך בשחייה או בהליכה, אליה נשפך המפל. בתקופה הזו המפל כבר יבש.

מסלול יפה ומרגיע, באמת שאפשר לשוטט שם שעות. וואו.
יש עוד מקומות להגיע אליהם בפארק, (Maguk Falls משהו שחברה המליצה לי עליו) פשוט כנסו אל הויזיטור סנטר, אספו מהם רעיונות ותנו לעצמכם חלון זמן של לפחות שלושה-ארבעה ימים, בפארק המופלא הזה!

וקצת תנינים ביישניים

🏞🏞🏞Litchfield National Park:

ליטצ'פילד הוא פארק נוסף באיזור, הוא נגיש לכל סוגי הרכב. יש בו המון נקודות עם מים ומסלולים מקסימים (: וזה המקום היחידי בו נפגשנו בקנגורו ענק! ממש מנסיעה פשוטה בחניון לילה.
Magnetic Termite Mounds– בפארק קאקדו שמתי לב לעמודי חול משונים בתוך היער ותהיתי מה הם. כאן מגיע ההסבר וגם תצורות עוד יותר משונות! זו נקודה מעניינת ממש- אלה עמודי חול שנראים כמו לוחות של קברים, פחד אלוהים. הם פונים בדיוק צפון/דרום והם נבנו ע"י טרמיטים! הטרמיטים כנראה בונים אותם בצורה הזו כדי להתגונן מקרני השמש וליצור לעצמם צל. כנראה שיש הסבר מפורט על המטען המגנטי, אבל לא כל כך הבנתי. בנוסף לזה, יש שם גם מבני חול עצומים, הרבה יותר גדולים ממה שרואים בדרכים.
Florence Falls– אגם ע-נ-ק-י, מהמם, עם כמה מפלים שנשפכים אליו. המקום דיי פופולרי, אז כדאי לקחת את זה בחשבון. היו שם אנשים פסיכים שטיפסו על קירות הסלע, שמקיפים את האגם- מטורף.

יש שם גם הליכה קצרה כזו נחמדה, בתוך הבוש- קלילה וממש יפה בעיניי, בעיקר בזכות התצפית אל המפלים. הגעתי לשם פעם נוספת כשירד גשם! זה היה לא נורמלי, מפחיד ממש והמפלס של המים היה כל כך גבוה והמפלים היו עם זרם חזק ואימתני!
Buley Rockhole– גם נקודה מגניבה לאללה. יש גישה לנהר שזורם שם ולאורכו יש מקומות עם מים רדודים שנוח להתבשל בהם בשמש. יש גם חלק יותר עמוק, שהיו הרבה חבר'ה שממש קפצו לשם.
Wangi Falls– מפלים יפיפיים שנופלים לתוך בריכה ענקית ויפה. לצד האגם יש משטח דשא ממש נוח. ראינו שם איזו לטאה עצומה שהסתובבה לה בין האנשים. יש שם הליכה של כמעט 2 ק"מ והליכה קצרה יותר לתצפית. שתיהן דיי בבוש, אבל כרגיל מדהימות וכיף לחזור שוב אל המים, אחרי המאמץ הזה.
Tolmer Falls– נוף פנורמי משגע. מסלול הליכה מסודר, לא ארוך וממש יפה! אין כאן כניסה למים, אבל התצפית אל האיזור מהממת כל כך.
בדרך חזרה עצרנו בפאב דרכים, שככה באמצע היום גם הייתה בו הופעה חיה- לצערי אין לי מושג איפה הוא, אבל חפשו דברים כאלה, תמיד מסתתרים מתחת לאף ואין כמו לסיים טיול טוב עם בירה ומוזיקה!

אם הצלחתם להבין- יצאתי לקאקדו וליטצ'פילד במסגרת הטיול המאורגן וחזרתי אליהם שוב, עם שתי בנות מקסימות שפגשתי בהוסטל, סיליה ויסמין. הן פגשו זו את זו דרך עמוד הפייסבוק אוסטרליאן באקפארקס בפייסבוק. הן שכרו קאמפר-וואן, שהיה בו מקום מקדימה בשביל אדם שלישי וגם מן מיטה נוספת בתוך הרכב.

איתן התחלתי את הטיול בליצ'פילד וכך אחרי קאקדו המשכנו דרומה- אל ניטמילוק!

חלום של מקום!

🏜🏜🏜Nitmiluk National Park & Katherine HotSprings:

יש תחושה מאד מרגשת כשמגיעים לאיזור חדש, גם לא היו לי ממש המלצות על ניטמילוק, רק שמעתי את השם- וזה הוסיף לקסם של החוויה. (אז אולי אני ממליצה לכם לא להמשיך לקרוא?)
נסענו ל Edith Falls– יש שם Holiday Park מקסים ממש ושני מסלולים מגניבים! יש גישה לכל סוג רכב.

(לא רחוק משם, יש חניון לילה חינמי, שאין בו כלום. תעשו לעצמכם טובה ותבדקו אם כדאי לישון בו [מבחינת העונה ואם יש עוד אנשים שיהיו בו], אנחנו היינו בחרדות כל הלילה כי שמענו קרוקודיל שהיה ממש קרוב אלינו)- I'm still alive !
התחלנו באגם התחתון, פשוט בריכה עצומה! מוקפת בהרים אדומים יפים ומפל קטן שנשפך אל המים, זה וואחד מאמץ לשחות עד אליו, אבל זה לגמרי אפשרי ומקסים- פשוט לשחות בתוך תמונה. הליכה של גג חמש דקות מהחניון ואתם כבר מגיעים למים.
Edith Falls Upper Pool– זה כבר מסלול, שדורש מאמץ אבל לא קשה במיוחד וגם אם חם- מגיעים לשחות בבריכות העליוניות, כך שיש תמורה למאמץ! אנחנו הלכנו ב 2.5 ק"מ, שחוזר לחניון. יש כנראה גם 8 ק"מ אבל לא קיבלנו עליו מידע. הדרך כרגיל יפה כל כך, המון צמחים, צבעים עזים אדומים, תצפית אל האגם התחתון ואז הבריכות העליוניות! וואו. פשוט "מגרש משחקים" מבחינתי. יש שם מפלונים קטנים וגם אפשר להשתזף קצת על גבעות הסלעים שמעל המים ויש שם המון בריכות. לא מפוצץ שם בכלל, וגם אם יש עוד אנשים בכל זאת כל אחד יכול לתפוס את הפינה שלו.
נסענו ל Katherine בתקווה שישאר מספיק דלק עד שנגיע (נשאר! וו הוו!). מצאנו בעיירה הזו את ה Hot Springs, אבל החוויה שלנו מעט שונה ממש שתואר לנו וממה שמתואר באינטרנט- כך שאני דיי בטוחה שסתם לא מצאנו את הכניסה הנכונה. אנחנו חנינו לצהריים בדשא, ואז ירדנו אל הנהר, שהיה דיי מסריח האמת. היה יפה, אני לא אגיד שלא, נכנסנו למים והם היו חמימים ונהננו מאד…. אבל היינו מבסוטיות בעיקר מהממטרות שם שעזרו לנו להישטף ולהרגיש רעננות.
פאשלה קטנה, זה שלא פירטתי אצלי כמו שצריך את ה-מקום באיזור הזה: Katherine Gorge,יש שם חניון לילה ממש נוח, עם בריכה חמודה כזו ויש שם מסלולים מדהימים! לא היה לנו הרבה זמן לצערי- אבל אם אתם עוד בשלבי תכנון: תגיעו לשם מוקדם ותשאירו לכם עוד זמן ביום למחרת, יש ויזיטור סנטר ממש טוב והרבה אופציות למסלולים יפים. איך לא? – לנו המליצו על מסלול קצר שעליו אפרט וגם על מסלול שהוא קצת יותר מ 10 ק"מ, אבל כנראה ממש שווה ולא מאתגר מדי.
אני יצאתי למסלול שצופה על הגורג'- הוא מעגלי, אז החברות שהיו איתי בחרו להיפגש לשקיעה מהצד הקצר.. התחלתי את המסלול מהצד המתון, עליתי ברגוע למעלה (והאמת שאפילו הייתה קליטה כדי שאני אוכל להשוויץ, לכמה חברים, כמה יפה שם). המסלול נתן לי תחושה כאילו אני מטיילת בגולן או באפריקה- הרבה עצים, בולדרים ענקיים עם צבעים עזים כאלו. לאט לאט עם כל צעד הגורג' מתחיל להיחשף והשמש כבר התחילה את מסלולה מטה- צבעים פסיכים, באמת.
יש פינת ישיבה מקסימה ומסודרת שצופה על הנהר- החברות הצטרפו אלי שם וישבנו לצפות ביופי הזה. לקראת דמדומים, כדי לא לרדת לגמרי בחושך, התחלנו את הירידה- מהצד הזה ההליכה מאד תלולה, היא באמת יותר מהירה ופחות קלימוטרים, אבל זה לא היה להן פשוט לעלות משם.

המסלול מסודר, מעט מאתגר, אבל לא אורך יותר מדי זמן ובאמת מאפשר את הצפיה בשקיעה והחזרה לחניון לפני החושך.
הבריכה של ההולידיי פארק הזה, כבר לא הייתה פתוחה עבורי, אבל שמחתי שבחרתי במסלול הזה, הוא באמת אחד המיוחדים.

🌴🌴🌴Elsey Hot Springs!!

במחשבה שניה, אולי זה המקום, עם הבריכות החמות, שכולם דיברו עליו? ההגעה לכאן אפשרית עם כל סוגי כלי הרכב.
Hot Springs Bathing Area– זה נהר חם ומגניב שנמצא באיזור של ה Bitter Springs Cabins And Camping.

כרגיל, בבקשה הקפידו על הכללים! הנהר זורם בזרם חזק שסוחף אתכם לכל אורכו- אז השחייה בו רגועה וללא מאמץ. יצאנו מהנהר אל גשר שהחזיר אותנו אל נקודת ההתחלה- אל תמשיכו מעברר לגשר, כי מעבר אליו יש סכנה של קרוקודילים- זה מסומן בשטח. זה נשמע לא הגיוני- כל הקירבה הזו לקרוקודילים, אבל זה אפשרי, כששומרים על החוקים ולכן לא הרגשתי מאויימת מהם בכלל.

Mataranka Thermal Pool And Rainbow Springs למרות שכבר ראינו עטלפים על העצים באיזור של קריג'יני- שוב לא ציפיתי לזה וזה היה מראה לא נורמלי. כמות עצומה של עטלפים שעפים בטירוף, בין העצים (כדאי להביא איזה משהו להגן על עצמכם מקקי שעלול ליפול עליכם מלמעלה). הגענו אל המים, בריכות קטנות אבל יפיפיות- עם מים צלולים כל כך! הרגיש קצת כמו בריכת שחיה, חמה עם רקע של עצי דקל! בחזרה לוואן אפילו ראינו טווסים!!

אם זה נראה כמו גן עדן ומרגיש כמו גן עדן-אולי...?

🛳🛳🛳Lake Argyle:

אל תגלו לאף אחד, אבל זה כבר נחשב Western Australia- אבל אם חשבתם שסיפור הדרך הזה ארוך, אין לכם מושג מה עתיד בסיפורי הדרך הבאים (:
Nitmiluk National Park נסענו לכאן- בדרך הסתכלנו על באפליקציות ומצאנו מסלול חמוד וגם חניון לילה מגניב ממש! (המסלול היה שרוף לצערי, ולא סימנתי אותו בדיוק.. ) הנסיעות מדהימות, תפקחו את העיניים ותראו אולי מה אפשר למצוא עוד בדרך, שיתאים לכם.. במפה נראה שיש איזור מעניין דרומית ל Timber Creek– אולי מתאים ל4X4, כנראה אנחנו לא מצאנו שם משהו שמאפשר גישה או שהתאים עבורנו.
גבירותיי ורבותיי- אתם עוברים את הגבול מהטריטוריה הצפונית למערב אוסטרליה, כן כן! גם מזיזים את השעון (זוכים ביותר שעות לאותו יום- אין לכם מושג כמה זה מבלבל) וגם… חייבים לסיים את כל הפירות והירקות לפני המעבר. הם שומרים על המערב ולא רוצים להעביר חיידקים ומזיקים בין הטריטוריות (מישהו נכנס לנו לרכב ובדק ומילאנו לפני זה טופס הצהרה- פחות מאיים כמו הנחיתה באוסטרליה, אבל גם הליך רישמי כזה שמצריך הגינות והצהרה- אל תתעסקו איתם בזה.. תכננו מראש ותדעו שאם אתם נוסעים מיד לליק ארג'יל, גם לא יהיו לכם קניות שם).
ואחרי כל ההקדמות…. ברוכים הבאים ל-

LAKE ARGYE!!

מדהים מדהים ופשוט מדהים! יחסית יקר שם, אבל ממש מדהים- אמרתי כבר? כדאי לתדלק מראש או לתדלק מעט שם (הם גם מעידים את זה על עצמם). קבענו לעצמנו את ה Sunset Cruse והחלטנו להישאר לישון שם ללילה בחניון המאובזר שכולל את ה Infinity Pool- הנוף מחייב בריכה כזו.

יש שם כל מיני אופציות חמודות- אבל ממש ממש ממש מעט צל במסלולים. יש מפה נוחה שאפשר לקבל בעת התשלום על החניון.
ניתן לרדת במסלול תלול מעט וקצר אל האגם ולהיכנס שם למים- יש מן רמפה כזו. ניתן גם מכאן לשכור קאנו ולשוט באגם. המים בטמפרטורה מעולה למזג האוויר החם באיזור, והם רגועים כך שלשוט שם זה כמו חלום.
מהאגם ניתן לעלות על הגבעה שמהצד השני ולטייל שם במסלול לכיוון אחד של 2.5 ק"מ. (הלוך חזור, 5 ק"מ, על אותו מסלול אבל זה נחמד למרות זאת). הנוף מתגלה לאט לאט עם כל צעד, ורואים עוד יותר למרחק ואפילו כמה בתים רחוקים. היו כמה רוג'ומים בדרך (אני מכורה לרוג'ומים, מרגשים אותי כל פעם מחדש) הכל בצבע אדמדם- אבן חול אדומה חומה.

אין צל, אז לא נשארתי לשבת הרבה זמן, אבל אפשר לתפוס איזו שניה של מנוחה לפני שחוזרים.
עוד מסלול יפה שבחרנו בו, היה מהחניה של הרכבים- צופה אל האיזור של המסלול הקודם. כאן נחשף הנהר שמזין את האגם. מסלול קצרצר ויחסית קליל, למרות שאין צל, אהבתי לשוטט שם- אין שביל לגמרי רצוף אלא יותר עליה אל הכיפה, בפריסטייל.
הקרוז היה ממש מפנק! יש יינות ובירות וגם גבינות (לא טבעוניות…) וקרקרים. חשוב לוודא מתי השקיעה (בגלל השינוי של השעון הכל מוזר- אז השחר מפציע מוקדם וגם השקיעה מוקדמת). הקרוז שלנו התחיל בשעה 14:00 ונמשך 4 שעות- הוא כולל הסברים (באנגלית עם מבטא אוסטרלי כבד ובשלב זה האנגלית שלי עוד לא עמדה ברף הזה). חוויה ממש נחמדה, אבל המחיר יחסית יקר (היין והבירות הם דיי פח, כן?), אנחנו הרגשנו שהגיע הזמן לפרגן לעצמנו. היו איתנו אנשים מקסימים ואחרי הקרוז ישבנו איתם בפאב של המקום.

🧭🧭🧭Kununurra:

ביס קטן מ"החוף המערבי"

האמת שב "ויזיטור סנטר" הזה הרמנו ידיים לגבי ההמשך במערב אוסטרליה, בחלק הצפוני- הוא דרש 4X4 בפרט לכמה נקודות חמודות בדרך..
היה יום חם ואני שמעתי מה שרציתי לשמוע- ה Swim Beach Park הוא אגם מדהים, יש מצב קטן קטן קטן קטן פצפון שיש …… אבל אני נכנסתי לשם אתמול וכולם נכנסים אליו, כך שגם לכן כדאי" איכשהו החברות שלי לטיול שמעו שהאחראית שם, גם הזכירה קרוקודיל מים מתוקים, לא ברור איך הן שמעו את זה ואני שמעתי שחובה להיכנס במזג אוויר כזה (אני דיי בטוחה שהיה 41 מעלות באותו יום!). סתם, אל תיכנסו על דעת עצמכם למקומות- תבדקו מה אומרים בויזיטור סנטר!
המליצו לנו גם על Mirima National Park שאם אני לא טועה הוא פארק בתשלום, אבל נראה מרשים- פשוט החלטנו רק לעלות לאיזו תצפית לצידו- Kelly's Knob– הסלעים בדרך כרגיל מהפנטות אותי ממש, אבל האמת היא שהתצפית לא הייתה הכי מרשימה.
Molly Springs אפשר להגיד שזו מן שלולית קטנה, כשבאים בסוף העונה- אבל בימים חמים, גם זה נחמד בשביל התרעננות! זו נקודה שדורשת נסיעה של 2 ק"מ אל השטח, השביל דיי בסדר אבל דורש נסיעה איטית, כשזה לא רכב שטח. זו נקודה שקטה ורגועה, אז גם אם לא תרצו להיכנס למים, זה אולי יוכל להתאים לכם רק בשביל להירגע.
בהמשך הדרך עד לברום יש אזורים ממש מטורפים כמו ה Bungle Bungle וה Purnululu– החברות שאיתן טיילתי בהמשך עפו על הפארקים האלו ואמרו שזו הייתה חוויה פסיכית עבורן- זה כל האיזור הזה של ה Kimberley– הם מותאמים רק ל4X4 ויש גם טיולים מאורגנים שיוצאים לשם- אני אחזור לשם יום אחד, זה בטוח. שווה לבדוק גם את האיזור של Fitzroy Crossing יש בו מסלול שהמליצו לנו עליו, אבל אתם יודעים איך זה בטיולים, לפעמים יש ימים שמתאים רק לנסוע בהם ושניה להישאב אל המחשבות, הנופים והמוזיקה הטובה.
הדרך לדרבי מפוצצת בעצי באבוב ענקיים! והם באמת מפחידים כמו שתיאר אותם הנסיך הקטן- יש אחד בדרך ששימש לכליאה של אבורגינים. נורא..

Boab Prison Tree דרבי עצמה דיי משמימה, והאמת שההמלצה שלי היא לדלג עליה- אנחנו הגענו שם למזח, נחמד לבדוק את השעות של הגאות- בדרבי ובברום יש הבדלים מוגזמים בין הגאות לשפל, זה מראה לא נורמלי. דרבי ממוקמת בעולם בין המקומות שההבדלים בין הגאות לשפל ממש קיצוניים- משהו כמו 10 מטר, בא לי להגיד מקום שני בעולם, אבל אל תתפסו אותי במילה.

לגמרי עצים מרשימים!

😃😃😃אז.. מה עושים עכשיו?

פשוט צאו לטייל ותהנו מכל רגע, גם מהרגעים הקשים וגם מהרגעים המטורפים ובעיקר מהאנשים הטובים שבדרך. הנופים של הטריטוריה הצפונית פשוט מדהימים ומרגיעים, יש קסם בשקט הזה של המדבר הפראי הזה.

רוצות להודות לסילייה ויסמין שאיתן טיילתי בחלק זה של הטיול שלי ולמדתי מהן המון והמון על עצמי.

כתבתי את זה בסיפור דרך נפרד- אבל רוצה להדגיש גם כאן- אין על חברים שטיילו לפניכם באיזור- רוצה להודות לעמרי, עטרת ושיקו על חלק זה של הטיול (:

מוזמנים לשאול פה שאלות ולהיעזר בי לעוד שאלות- אם המגילה שלי לא הספיקה (:

Lake Argyle:

ליצפילד:

כללי:

🔥יש לכם המלצות נספות על האזור??יש לכם סיפור דרך לשתף ואתם רוצים שיישאר כקישור ועמוד על שמכם באתר???👈🏾נשמח לשמוע, להוסיף ולעדכן!!

עזרו לנו לעזור למטיילים הבאים :))