הפיליפינים-סיפור דרך של המטייל עמית שגיא ומיכל לוי

הטיול שלנו לפיליפינים

מסלול שלנו:
סאבו – מלפסקוואה – מואל בואל – פורט בארטון – אל נידו – קורון – מנילה.

CebuMalapascua IslandMoalboalPort BartonEl NidoCoronManila.

טיפים כלליים:
1. אפליקציית Grab מומלצת בעיקר לערים הגדולות למוניות , צריך להפעיל אותה בארץ כבר אז תורידו לפני.
2. הפיליפינים עובדים לאט כשזה קשור לאוכל , זה ככה ברוב המקומות אז תתאזרו בסבלנות .
3.הנסיעות בין אי לאי יחסית קשוחות (בדר"כ זה יהיה ב 2 נסיעות שונות כמו טיסה/ואן/מעבורת) אז אל תתרגשו פשוט להביא כרית לצוואר ולנסות לישון כמה שאפשר 😅
4. מזג האוויר ממש הפכפך פה , יכול להיות שעתיים מבול ואז שמש שורפת , זה חלק מהמדינה אז אל תתרגשו מזה כי סביר להניח שיהיה לכם יום כזה .
5. יש הרבה אנשים בקבוצה שמוותרים על קורון בגלל שיש להם טיסה חזרה מאל נידו / פורטו פרינססה ולא יודעים שיש שדה תעופה בקורון מרחק חצי שעה נסיעה מהעיר , ממליצים לא לוותר על קורון ופשוט לתכנן ככה שתסיימו שם ותקחו משם טיסה למנילה / איפה שבא לכם.
6. בכל הטורים/טיולי מים קודם כל חובה להביא סנדלי שורש! ברוב המקומות פשוט אי אפשר ללכת בלעדיהם עוד אופציה שלדעתי יותר טובה לפחות לטורים אפשר להשכיר גרבי/נעלי מים כאלה שאיתם אפשר ללכת ממש בקלות על סלעים וכו' , מאוד ממליץ ללכת על זה .
7. לכל מי שלא הולך לבוראקי/בנוואי בתחילת הטיול ממש ממליץ לכם לנחות ישר בסאבו במקום לעבור במנילה יחסוך לכם מעבר אחד 🙂




🏝אז בואו נתחיל 🏝

🔥סבו Cebu

לינה:
מלון – Southpole Central Hotel Cebu

עולה 1,600 פזו ללילה , מיקום ממש טוב בדיוק בין 2 הטרמינלים של האוטובוסים – North & South.

מלפסקוואה Malapascua Island

Malapascua Island

לינה:
מלון – Slams Garden Resort – עלה 2500 פזו ללילה לזוג (חדר עם מזגן).

🥘 איפה לאכול 🥘
👈🏾מסעדת Ging Gings – אחלה אוכל וזול מאוד.
👈🏾מסעדת Mubahay – אוכל ממש טוב אבל יקר יותר.
👈🏾מסעדת Angelina – שמענו שהיא מסעדה ממש טובה אבל לא הספקנו לאכול שם.


👣 מה לעשות 👣
👈🏾חוף Bantique: תבקשו פשוט מנהגי אופנוע , חוף מבודד בקצה האי ממש ממש יפה , מומלץ .
👈🏾Lapus Lapus Cliff: מצוק בקצה האי , ממש יפה ! מומלץ ללכת בשקיעה או בזריחה , עולה כניסה 25 פזו מס כניסה לאדם , פשוט תבקשי מנהגי האופנוע להגיע לשם והם ייקחו אתכם , לא אמור לעלות מעל 25 פזו לאדם.
👈🏾קלאנגמאן Kalanggaman Island: אי מבודד באמצע הים עם רצועת חוף ארוכה , אחד המקומות היפים בפיליפינים ! בעיניי חובה ללכת ! השייט לשם יוצא מהמזח שאתם מגיעים למלפסקוואה פשוט תשאלו את המקומיים . עולה 800 פזו + 500 מס על האי עצמו (כולל א.צהריים).

Malapascua IslandMoalboal

👈🏾סירה למאיה פורט (יוצא כל חצי שעה).
👈🏾אוטובוס לתחנה הצפונית של סבו.
👈🏾מונית לתחנה הדרומית של סבו (כל שעה עגולה יוצא עם מזגן).
👈🏾אוטובוס למואל בואל.

סה״כ לנו לקח 10 שעות בגלל הפקקים , בכללי ממליץ למי שיש אפשרות לעשות לילה בסאבו על מנת שלא יהיה עמוס מידי .

🔥מואל בואל Moalboal

Moalboal

לינה:
הוסטל – Ivonnes Apartelle עולה 1200 פזו ללילה לזוג (חדר עם מזגן).

🥘 איפה לאכול 🥘
👈🏾מסעדת Van’z Kitchen – אוכל מקומי ממש טעים ולא יקר .
👈🏾מסעדת SunRise2Set – נמצאת ממש מול האיוונס, מסעדה של בחור צרפתי נחמד ,למד להכין אחלה שקשוקה ! בנוסף יש שם קינוח של Pinapple Sunday : אננס מטוגן עם חמאה וכרמל מעליו גלידה וקצפת , נדיר ומומלץ!!
👈🏾מסעדת Little Corner – ממש לפני הצ׳ילי בר , מנות גדולות ודי זולות , אחלה שניצל !
👈🏾מסעדת Chili Bar – סה״כ אחלה אוכל , יותר נחמד לשבת שם בערב על בירה .


👣 מה לעשות 👣
👈🏾שנורקלים של להקות סרדינים – ממש מומלץ! להקות ענקיות של סרדינים ! פשוט להשכיר מסכה ושנורקל מאחד הדוכנים ולצלול בחוף שמול הצ׳ילי בר .
👈🏾חוף White Beach – יפה במרחק 15 דק נסיעה , אמור לעלות בערך 100 פזו הלוך וחזור , היינו שם ממש לקצת זמן עד שהתחיל לרדת עלינו מבול אבל נראה חוף ממש יפה 😅
👈🏾מפלי הקוואסן Kawasan Falls– עשינו את המפלים עם LJ Deloso המצוין ! חייב להגיד שבאמת היה יוצא מן הכלל , היינו איתו ועם עוד מדריך ושניהם היו מאוד סבלניים , מצחיקים עם אווירה טובה , לא הפסיקו לצלם אותנו ובאמת היו ממש קשובים לקבוצה (היינו 5 סה״כ) בנוסף אחרי המפלים הלכנו לאכול אצלם (כלול במחיר) אחלה של ארוחה , סה״כ ממש ממליץ בחום ! עלה 1,300 פזו לאדם .
‎+63 928 753 1914 – למי שרוצה לדבר איתו.

MoalboalPort Barton

מונית ממואל בואל לשדה תעופה בסאבו :
👈🏾היינו 5 אנשים ולקחנו ביחד מונית גדולה יצא 500 פזו לאדם .
👈🏾טיסה לסאבו לפורטו פרינססה – 5,777 פזו לזוג דרך Cebu Pacific .
👈🏾ואן משדה התעופה לפורט בארטון – 400 פזו לאדם.




🔥פורט בארטון Port Barton

Port Barton

*מומלץ כשמגיעים לעשות אקו-קארד , זה אישור ממשמר החופים של פורט בארטון שאתם יכולים להיכנס ולצאת עם סירה ולעשות את הטורים , עולה 50 פזו לאדם .


לינה:
הוסטל – Pisces Garden Inn אחלה מקום , חדרים ממש נחמדים . 2000 פזו לזוג (חדר עם מזגן).


🥘 איפה לאכול 🥘
👈🏾מסעדת ‏Kraken : מסעדת מוקפצים בהרכבה , אמנם מעט יקר משאר המקומות (בערך 350 למנה תלוי מה אתם שמים) אבל רמה מאוד גבוה ! ומנה גדולה מאוד ! מומלץ מאוד !
👈🏾מסעדת ‏Reef Cafe : ראינו מעט מידי אנשים שכותבים על המקום והזה ופשוט חבל. מגישים בייגלים והמבורגרים ברמה כלכך גבוה שבאמת לבוא לשם לפחות פעם אחת זה פשוט חובה ! ממליץ ממש ממש .
‏👈🏾מסעדת Gorgonzola : מסעדת פיצות של בעלים ישראלי עם אחלה אווירה ופיצות ממש טובות שנעשות על המקום בתנור אבנים ענקי עם תוספות מגניבות, שווה.
‏👈🏾מסעדת Besaga : פנקייקים טעימים ממש !
‏👈🏾מסעדת Mabuti : מסעדה מאוד מושקעת וגם אוכל טוב , יש לכם שקשוקה מצוינת ! בכללי ממש ממליץ לאכול שם פעם אחת .


👣 מה לעשות 👣
‏👈🏾White Beach – חוף במרחק 10 דק שיט מהחוף , עלה לנו 100 פזו לאדם ל 2 הכיוונים לאחר התמקחות (היינו קבוצה של 😎 , סה״כ חוף ממש יפה ושקט , נחמד מאוד להעביר את הזמן שם עד הערב .
👈🏾איילנד הופינג – עשינו את הטור עם Eduward שלעומת הטורים האחרים הוא עושה מיקס של קצת מכל דבר (גם שם יש טור A,B,C וכו׳..) , בהתחלה הייתי סקפטי למה כל הישראלים הולכים אליו אבל באמת שהוא בנאדם מדהים והוא יודע עברית בצורה מדהימה ועשה לנו אווירה ממש טובה ועשה הכל כדי שנהיה מרוצים בין עם האוכל ובין לצלם אותנו מיליון פעם עד שייצא טוב . ממש ממליצים !!!
ד.א – למי שצריך האוכל שהוא מכין גם יכול להיות כשר לאלו ששומרים כשרות.
*למי שרוצה לדבר איתו תשלחו לו פשוט הודעה בפייסבוק הוא עונה מהר .

Port BartonEl Nido

👈🏾3 וחצי שעות נסיעה בואן , לקחנו ואן פרטי (היינו קבוצה של 8 אנשים) דרך הפיסז עלה 600 פזו לאדם , יש אפשרות לקחת באותו מחיר ואן משותף שיוצא כשמתמלא עד אפס מקום.

🔥אל נידו El Nido

El Nido

לינה:
מלון – The Nest , עלה לנו 600 ש״ח (10,000 פזו) לזוג ללילה.
(ישנו שם 5 לילות סה״כ), זה לא מקום לתרמילאים (אלא אם בא לכם להתפנק) ומצד שני זה לא ברמה של הריזורטים המטורפים של Matinloc וכו׳. נוף באמת עוצר נשימה !!!! למלון יש שירות טרייסיקלים לעיר (בחינם) עד השעה 22:00 .
סה״כ היה מושלם שם ! למי שלא רוצה להשתגע עם הכסף ועדיין להתפנק באמת שזה ה-מקום .

🥘 איפה לאכול 🥘
*את כל ארוחות הבוקר אכלנו במלון (כלול במחיר).
👈🏾מסעדת ‏Altrove – רשת מסעדות איטלקית יש גם באל נידו וגם באזור קורונג קורונג ליד איוון אוכל ברמה גבוהה, ממש מסעדה טובה.
👈🏾מסעדת ‏Happiness – מסעדה ישראלית , סה״כ יש שם אווירה ממש כיפית עם המוזיקה וכל איך שהמקום נראה , אבל מבחינת האוכל קצת התאכזבנו מהחומוס שהיה די יקר לעומת מה שהגיע (ממש קטן) .. אבל כן אגיד שצריך ללכת לשם לפחות פעם אחת ומשם כל אחד ודעתו
👈🏾מסעדת ‏Thery’s Burgers – המבורגריה נחמדה באזור קורונג קורונג (ממש מול החנות של איוון בצד השני של הכביש) , המבורגר טעים אבל קצת יקר.

👣 מה לעשות 👣
**על כל הטורים באל נידו צריך לשלם מס- (ECO card) שלא כלול במחיר בסך 200 פזו , זה חד פעמי ולאחר שיש לכם את הכרטיס זה תופס ל10 ימים .

👈🏾Tour B: נחשב לטור הפחות מתויר / מבוקש בקרב האנשים באל נידו , אנחנו הלכנו דרך סוכנות מאחד הרחובות עלה 1,300 פזו לאדם. עשינו את זה ביום ראשון לכן היו רוב האנשים מקומיים אבל הם היו ממש נחמדים ולקחו אותנו באמת למקומות יפים , הדבר היחידי שהיה פחות טוב זה האוכל , אבל בכללי למי שיש ימים באל נידו באמת ממליץ לעשות את הטור הזה כי באמת שהמקומות יפים מאוד !

👈🏾Tour A+C עם איוון: לפי מה שהבנתי איוון כל טור עושה משהו אחר , ספציפית בשלנו הטיימינג של המקומות לא היה הכי טוב למשל הגענו ל-Small Lagoon (איפה שעושים קאייקים) כשכבר השמש היתה יחסית למטה ולכן המים לא היו צלולים כמו שרואים בדר"כ אלא ירוקים כמו בירקון 😅.

איוון אמר שבאנו לשם מאוחר כדי לא להיות בשעות שמפוצץ אנשים ובאמת לא היו הרבה אנשים בזמן הזה , אבל היה הרבה פחות יפה.
בנוסף בטור C שאמור לכלול הרבה שנורקלים לא צללנו כמעט בכל הטור .. בנוסף היינו המון אנשים (גם ישראלים וגם תיירים) ולא היה כ״כ מקום בסירה (יצאנו בסירה אחת באזור ה35+ איש) ותמיד היו אנשים שצריכים לעמוד / לשבת בחרטום . לסיכום אני לא עפתי מהטור, אני מבין למה אנשים הולכים אליו כי באמת יש אווירה ממש כיפית עם המוזיקה והאלכוהול ואישתו מכינה פסטה מצוינת !! אבל זה לא מתאים לכל אחד, חשוב שתדעו.

🌞מי שאני כן רוצה לציין אותו זה Rocky ,אחראי על הצוות עובדים של איוון , בחור שרירי קטן .בלילה כשחזרנו לנמל גילינו ששכחנו את המצלמה שלנו באחד האיים, הוא חזר עם הסירה איתנו בחושך טוטאלי וירד איתנו לחוף לחפש את המצלמה והיה פשוט מקסים!

👈🏾מפלי Kuwayway וחוף לאס קבאנס: שכרנו נהג טרייסיקל שייקח אותנו למפלים ויחכה לנו שם , עלה לאחר מיקוח 1,400 פזו לזוג.
מס כניסה למפלים – 200 פזו לאדם + מדריך 200 פזו לכולם ביחד (היינו 4).
סה״כ יש 3 מפלים , שהמסלול עד האחרון זה 35 דק הליכה (יחסית הרבה עליות) . סה״כ מפלים נחמדים אבל כשאנחנו היינו זאת היתה תקופה בלי גשם הרבה זמן אז הם היו יותר חלשים מהרגיל , למי שרוצה קצת גיוון מהאיים זאת אחלה אופציה .
אחרי המפלים לקחו אותנו לחוף לאס קבאנס לאומגה , אמנם העלייה קשה אבל ממש קצרה וזה משתלם, הנוף משוגע! עולה 500 פזו לישיבה (יותר נוח למי שרוצה לצלם) ו700 לשכיבה (סופרמן) בעיני כל מי שפה חייב לעשות את זה ! ממש כיף.

El NidoCoron

👈🏾לקחנו מעבורת מהירה של חברת Phimal ב08:20 שעלתה 1,760 פזו לאדם , סה״כ שייט של 4 שעות , למי שיש מחלת ים או רגישות לכל התזוזות זה יחסית קשוח וגם המעבורת די צפופה.

🔥קורון Coron

Coron

לינה:
מלון – Two Seasons Bayside Hotel היה פשוט מושלם מושלם מושלם ! לכל מי שרוצה להתפנק אז זה ה-מקום ! אוכל מצוין במסעדה שלהם , ארוחות בוקר נדירות ובריכת אינפיניטי מול הים שפשוט כיף להיות שם , וזה בנוסף לזה שהחדרים ברמה מאוד גבוהה .
**טיפ קטן – תבקשו לישון בחדרים שפונים אל הים ולא לרחוב כי יש רעש מהרחוב בלילה.

🥘 איפה לאכול 🥘
👈🏾מסעדת Brujita: מסעדה מקומית קטנה ונחמדה , יש מגוון גדול של אוכל ולא יקר , ממליץ בחום !

👣 מה לעשות 👣
👈🏾ה Ultimate Tour של קורון: הלכנו עם המלצות הקבוצה ועשינו את הטור בסירה פרטית לזוג , קבענו עם Noriel שהמליצו עליו בקבוצה. קבעתי איתו בטלפון לגבי טור בסירה בפרטית והוא הדגיש בפני שהמחיר הוא 3,500 פזו לזוג כולל הכל, שאלתי אותו האם זה כולל גם אוכל והוא אמר שכן. נפגשנו איתו למחרת להתחיל את הטור ופתאום נוריאל אמר לנו שהוא לא יכול לצאת איתנו כי הוא עושה טור למישהו אחר (אחרי שקבענו איתו כמה ימים לפני וגם ווידאנו יום מראש), ושמישהו אחר יעשה איתנו את הטור.

אמרנו לו שאנחנו לא מוכנים לצאת עם מישהו אחר ושקבענו איתו ולא עם מדריך אחר, בסוף הוא הסכים ובא איתנו. אחר כך פתאום הוא החליט שעלינו לקנות את האוכל מהכסף שלנו למרות שמראש הוא קבע איתי שהמחיר שהוא נתן זה כולל אוכל ! ובנוסף הוא לא ציין שזה לא כולל שנורקלים שזה עוד 300 פזו, בקיצור התחיל איתנו לגמרי ברגל שמאל את הטור .
הדבר הטוב שאני יכול להגיד שיצאנו מוקדם אז לכל המקומות הגענו ראשונים ותמיד שעזבנו הגיעו המוני תיירים אז המלצה חמה שלי לכולם זה לצאת מוקדם!! מומלץ לצאת לא אחרי 8 בבוקר. בטור עצמו היינו:

אגם Cayangan Lake
מפרץ Skeleton Wreck ו – Twin Peak
לגונת Twin Lagoon ו – Blue&Green Lagoon
חוף Banul Beach

בקיצור טור מדהים! בעיני נופים באמת יותר יפים מכל טור באל נידו שתהיו אז ממש ממליץ , לגבי מדריך בעיני פשוט לכו יום לפני לנמל הישן ותסגרו עם אחד האנשים שם , אמורים לקחת באזור ה2700 פזו לסירה פרטית לזוג וזה לא כולל אוכל (זה עוד 300 פזו גג).
לסירה רגילה זה באזור ה1300 פזו לאדם (אני לא בטוח לגבי זה אז תבדקו לפני יש מלא מחירונים).
**זה לא כולל את המס כניסה לאתרים , כל אתר יש לו מחיר שונה אז קחו בחשבון שזה יכול להגיע ל1000 פזו לאדם תלוי כמה מקומות אתם עושים.

👈🏾טור 3 האיים: נקרא גם Tour C סגרנו דרך סוכנות בשם JY Travel & Tours שנמצאת ליד אזור הנמל. עלה לנו 1500 פזו לאדם כולל העברות מהמלון + אוכל . היה לנו אחלה של מדריך והיינו סה״כ 15 אנשים בטור בסירה מרווחת כך שהיה סבבה לגמרי.
הטור עובר ב 3 איים:
איי Bolug
איי Banana
ואחרון איי Malapacua
איים ממש יפים חופים לבנים וים תכלת ! ממש ממליץ למי שיש עוד יום בקורון חוץ מהטור הגדול שעושים.

CoronManila

👈🏾לקחנו טיסה מקורון למנילה ,נסענו בואן דרך המלון לשדה תעופה בבוסואנגה (האי שבו כולם ישנים בקורון) עלה 300 פזו לאדם , נסיעה של 45 דק.

למי שרוצה עוד תמונות מהטיול שלנו בפיליפינים ולשמוע על עוד חוויות שלנו מוזמנים להיכנס לדף האינסטגרם שלנו michal_amit_diary
לכל שאלה שיש לכם מוזמנים לכתוב לנו ונשתדל לענות על הכל (:

ואם התמונות לא הספיקו...הנה עוד טעימה קטנה, תהנו!!

מדריכים נוספים (טיפים להזמנת טיסות,רשימות ציוד,ביטוחים וכו'), שיעזרו לכם באתר נמצאים ב- "10 טיפים שכל מטייל חייב לדעת"- בקישור.

*ההקשר ל- 10 הטיפים הוא לאוסטרליה, אבל רלוונטי לכל מטייל באשר הוא מטייל.

חסר לכם משהו?חושבים שיש מידע נוסף שיוכל לעזור ל- "נחיתה רכה"??או סתם הצעות לשיפור?נשמח לשמוע!!

מוזמנים להוסיף בתגובות או "ליצור קשר" כדי לשדרג את החוויה של כולנו סביב העולם!! 🙂