מזרח טימור- סיפור דרך של המטיילת טל יעקב

הרפובליקה הדמוקרטית של מזרח טימור- סיפור דרך של המטיילת טל יעקב

מזרח טימור היא מדינה בדרום אסיה,צפונית ליבשת המדהימה אוסטרליה, כ- 657 ק"מ מהעיר דרווין- אך נחשבת חלק מיבשת אסיה.

שטחה של מזרח טימור כ- 15,500 קמ"ר, והיא נמצאת בחציו המזרחי של האי טימור.

השפה הרשמית (בעיקר למבוגרי הקהילה המקומית) היא פורטוגזית- עוד מימי מאבק השליטה בין הולנד ופורטוגל על האי, בסוף המאה ה- 18 ותחילת המאה ה- 19, ונשארה כמושבה פורטוגזית עד ל- 1974, בה קיבלה עצמאות מפורטוגל- עצמאות שנמשכה לא יותר משנה, שלאחריה אינדונזיה כבשה את מזרח טימור ונשארה בה עד לשנת 2002- בה קיבלה סופית את עצמאותה מאינדונזיה.

במדינה נמצאים כ- 1,300,000 תושבים, ועיר בירתה- "דילי" Dili.

אחת השקיעות המדהימות מקו החוף

🌏כללי:

ויזה– מקבלים בכניסה עולה 40 דולר.

שפה– "טטום'', חלק (בעיקר מבבוגרים מדברים גם פורטוגזית).

טיסות– אפשר להגיע לשם רק מאינדונזיה או דארווין באוסטרליה, אני הזמנתי כרטיסים בדקה ה-90 מדארווין לכן היה יקר- 700 דולר.. אם מזמינים מראש זה יכול לעלות 450 שזה מחיר טוב (נחיתה בעיר Dili).

לינה– בעיר יש מלונות טובים אבל בכל מקום אחר הכל מאוד בסיסי… באי "אטאורו'' ישנו בבונגלו , בהר ישנו בגסט האוס מאוד קטן ובסיסי,
ממליצה על הוסטל בעיר De Tera אנשים מדהימים! כל ערב מכינים ארוחת ערב גדולה לכולם ובשפע…מחיר ללילה היה 20 דולר בחדר של 4.
בלילה האחרון ישנו במלון יוקרתי במחיר של 160 דולר אבל הייתה הנחה אז שילמנו 90.

התניידות– יש את האוטובוסים שלהם נקרא "מירקולט" נסיעה עולה 0.25 סנט .. מאוד צפוף, אבל מונית תמיד תתחיל ב-5 דולר ואחרי התמקחות קצרה יורידו ל-3.

אוכל- מדהים!!

המחירים יקרים יחסית לאסיה אבל אני באתי מאוסטרליה והכל נראה לי מאוד זול- 5 לילות 6 ימים כולל הכל עלו לי 500 דולר אוסטרלי שזה 370 אמריקאי בערך.

שלווה שאי אפשר להסביר...

🌏טיול במזרח טימור:

👈🏾היו לי חמישה ימים לטיול ולכן הכל היה צפוף ובלחץ להספיק הכל ולא להתרחק יותר מדיי מהמרכז.

👈🏾המדינה ממש לא מפותחת שזה יתרון ענק אבל גם חיסרון.

👈🏾נסענו לא מאורגנים מהבית, באנו והחלטנו לזרום עם הרגע.

👈🏾ביומיים הראשונים רצינו לעשות טיפוס על הר "רמלאו'', שבדרך כלל מגיעים בערב יום ראשון, ישנים וקמים בלילה להתחיל את הטיפוס כדי להגיע לפסגה בזריחה- בפועל הקשבנו למקומיים שלא בדיוק ניחנו בתחושת זמן, נסענו 5 שעות מדילי בסוג של אוטובוס , הורידו אותנו בצומת ואמרו שבמרחק שעה הליכה נגיע לגסט האוס שחיפשנו…אחרי 3 שעות הליכה שילמנו ל-2 אופנוענים שייקחו אותנו ונסענו עוד 30-40 דק.
מרוב עייפות בסוף לא טיפסנו ההר. אבל הנופים בדרך היו מדהימים! והלינה במקום כזה מבודד היתה חווייתית. ..

👈🏾אחרי שחזרנו משם נסענו לאי שנקרא "אטאורו''- גן עדן בתולי מדהים. צלילות מדהימות , שקט , אוכל טוב , אנשים טובים , בקושי בקושי מטיילים מה שהופך את זה לעוד יותר כיף. בדילי עצמה אין הרבה מה לעשות , יש מלונות נחמדים וקניון , שוק , חוף ים שנקרא "החוף הלבן" במרחק איזה חצי שעה (אבל בתכלס עדיך לבלות עוד יום על האי).

👈🏾בהחלט הייתי נשארת עוד שבוע , כדי להספיק לטפס על ההר (שאמור להיות מדהים בזריחה), עוד כמה ימים להירגע על האי, ויש עוד כמה מקומות רחוקים יותר שהיתי רוצה להגיע אליהם כמו "ג'אקו איילנד".

שייט לאי ''אטאורו''

👈🏾הגעה לאי "אטאורו'' – עם Ferry, יש כל מיני כל יום ספינה אחרת יוצאת … בהלוך נסענו עם "לאגו לאגו" שזה ספינה ענקית ממש לא מומלץ צפוף ונורא נורא איטי – 3 וחצי שעות 5 דולר לכרטיס.
בחזור נסענו עם "הדראגו'' – שזה ספינה מהירה (הייתה לנו סופה קטנה בדרך אז זה היה קצת מסוכן אבל הגענו תוך שעה!) 10 דולר לכרטיס.

מקווה שעזרתי :)) תהנו!!באמת שזה מקום מדהים ומיוחד!!

ועוד קצת תמונות...

מדריכים נוספים (טיפים להזמנת טיסות,רשימות ציוד,ביטוחים וכו'), שיעזרו לכם באתר נמצאים ב- "10 טיפים שכל מטייל חייב לדעת"- בקישור.

*ההקשר ל- 10 הטיפים הוא לאוסטרליה, אבל רלוונטי לכל מטייל באשר הוא מטייל.

חסר לכם משהו?חושבים שיש מידע נוסף שיוכל לעזור ל- "נחיתה רכה"??או סתם הצעות לשיפור?נשמח לשמוע!!

מוזמנים להוסיף בתגובות או "ליצור קשר" כדי לשדרג את החוויה של כולנו סביב העולם!! 🙂