סידני- המלצת טיול משפחה

סידני-המלצת טיול משפחת גצלר

המלצות וטיפים לסידני עם ילדים קטנים- אלונה גצלר.

  • אז לאחרונה סיימתי חודש של חופשה/טיול/אתגר בסידני עם שני ילדים קטנים (בן 3 ובן חצי שנה) ובן זוג שעובד לאורך היום. הכרתי מלא פינות שוות ויש לי לא מעט המלצות שהייתי שמחה להיתקל בהן מראש, ולכן אשמח לשתף 😊
  • סידני היא עיר מדהימה לילדים. אנחנו היינו שם באוקטובר שזה בדיוק תחילת האביב. יש ימים קרירים ויש חמים וצריך לעקוב אחרי התחזית. תדאגו לקח איתכם משהו חם אבל גם בגד ים לילדים + מגבת + דלי וכף לחול, כי אי אפשר לדעת איך יתגלגל היום. גרנו בפרבר ב North Shore אז ההמלצות קצת מוטות לאזור הזה.
סידני...קשה שלא להתאהב בה

גני משחקים ופארקים:

– הכי גדול ומוכר הוא Darling Harbour במרכז העיר. יש שם המון מזרקות ומשחקים עם מים, בנוסף למתקנים גם לקטנים וגם לגדולים. מקום מהמם וגדול אבל די הומה. מסביב יש מלא מסעדות (ושחפים שחוטפים אוכל מהשולחנות..). צ'יינה טאון נמצאת במרחק הליכה ותמיד נחמד ללכת לאכול שם.

– גם במרכז העיר אבל הרבה פחות עמוס באנשים אפשר למצוא את Pirrama Park Playground. מדובר בפארק מהמם על הים עם איזור משחקים מושקע שכולל גם מזרקות שאפשר לרוץ בתוכן וגם איזור חול גדול ומושקע. ממש על הפארק יש בית קפה שמגיש גם אוכל, ובמעלה הרחוב יש מכולת עם גלידות. מאוד מומלץ גם סתם ללכת לאורך החוף ולהנות מהרוח והנוף.

Putney Park – פארק פשוט מהמם על הנהר עם נחל מלאכותי רדוד שילדים יכולים לטבול בו ולהשיט שם סירות נייר 😊 יש שם אפילו חלוקי נחל. בנוסף יש שם מגלשה גדולה, ואם יורדים במדרגות למטה יש גם חול לשחק איתו. מקום פשוט מקסים ורגוע.

Livvy’s Place Ryde – גן משחקים יפה ומושקע. יש איזור חול מעולה עם ברז להרטבת החול, מתקנים, ומשחקי מוזיקה.

James Ruse Water Playground – פארק מים מהמושקעים שנתקלתי בו, חינמי לגמרי ופתוח לקהל הרחב. יש אינספור משחקי מים וברזים/מזרקות מכל מיני צורות, אפשר לרוץ בתוך קשתות מים ולסובב רובי מים. יש גם כמה נדנדות נוסף למתקני המים. החסרון היחיד הוא שאין שם הרבה חניה.

הגנים הבוטניים – יפים ומושקעים, הרבה מקומות שווים לפיקניק. יש שם גם מבנה עם תערוכות מתחלפות (כשאנחנו היינו הייתה תערוכת צמחים טורפים). בקצה הגנים הבוטניים נמצא בית האופרה הידוע.

Blaxland Riverside Park – פארק ענק ופתוח שהוא חלק מהפארק האולימפי של סידני. יש שם המון מתקני חבלים מגניבים, קירות טיפוס, מנהרות, איזור מים עם מזרקות שאפשר לרוץ בהן ונדנדות ענקיות מכל הסוגים. הפארק ממוקם לאורך הנהר וממש על גדת הנהר יש גם מסעדה נחמדה ואיזור גריל שגם בו יש מזרקות קטנות שילדים יכולים לשחק בהן. מומלץ בחום. שימו לב שאין הרבה צל.

סירה ''חונה'' ב- Darling Harbour...הפיראטים כאן??

דברים נוספים:

Ultimate Family Entertainment Centre – משחקיה ענקית בתשלום (לא יקר) עם מתקנים לילדים בכל הגילאים, בריכת ספוגים גדולה ומשטח ענק של מקפצות. מעולה להוצאת אנרגיה ביום חורפי. יש קפיטריה בסיסית במקום.

Hakers Lane Food ב Chastwood – לכאורה עוד מתחם אוכל בתוך קניון, אבל יש שם מגוון אדיר של אוכל אסיאתי אותנטי. מושלם לחובבי אוכל אסיאתי משובח. שמעתי שפותחים ברחוב הצמוד דוכני אוכל בימי חמישי ושישי אבל לא בדקתי בעצמי.

– הים של סידני מהמם, יש מלא חופים מקסימים ומטופחים. אנחנו היינו בתקופה קצת קרה מדי אבל בימים החמים הבודדים הספקנו להיות ב Coogee Beach. בקצה הדרומי של החוף יש בריכת אבן של מי ים ולצידה איזור שכשוך וחול מקסים לילדים קטנים. בכלל, הקונספט של בריכות על חוף הים מושלם לילדים והבנתי שכמעט בכל החופים יש בריכות כאלה. שווה ממש!

Ryde Aquatic Center – בתכל'ס בריכה קהילתית, אבל באוסטרליה כל בריכה קהילתית היא פארק מים משוגע עם מגלשות ובריכת גלים וטירוף, במחיר כניסה מגוחך. אנחנו היינו כאן והיה מעולה. רק שימו לב שאין להם קטע של דשא ליד הבריכה, יש כמה שולחנות פיקניק בחוץ וזהו.

Fire Museum – אמנם מרחק נסיעה לא קצר מסידני (50 דקות בערך) אבל אם יש לכם ילד כמו שלי שמעריץ את סמי הכבאי אז זה לגמרי שווה את זה. מלא כבאיות ישנות משומרות היטב, כל מיני ציוד כבאים ואיזור חמוד לילדים. בימי שלישי ושישי עושים שם גם נסיעות בכבאית למבקרים (תתקשרו לוודא). אנחנו קנינו שם מדים של כבאי שהילד בקושי מוריד מאז.

– אחת מהדרכים הנפוצות להתנייד בסידני היא ב Ferry. אם אתם לא ממהרים אז זה מומלץ בחום! הפלגה במחיר של כרטיס אוטובוס וזה גם מביא אתכם היישר למרכז העיר.

חלק קטן מהטיילת המדהימה של Coogee Beach

המלצות והערות כלליות:

– אחד הדברים המטורפים שנתקלתי בהם באוסטרליה זה ה Parents Room, בכל מקום ובקניונים במיוחד יש ליד כל שירותים Parents Room שזה בעצם חלל גדול ומושקע שמיועד להורים וילדים קטנים, פינות החתלה, חדרי הנקה פרטיים עם וילון, איזור משחקים קטן, טלויזיה עם תוכניות ילדים וחדר שירותים משותף שמתאים גם למבוגרים וגם לילדים (יש גם אסלה נמוכה וכיור נמוך לילדים קטנים). פשוט מדהים ומדכא בהשוואה למה שיש לנו בישראל.

– כמעט בכל פארק שתהיו בו יהיה איזור גריל. מדובר על משטחי גריל חשמלי שפתוחים בחינם לשימוש לציבור הרחב, לצד שולחנות פיקניק מוצלים ופחים. מהציבור מצופה רק להשאיר אחריהם נקי. בסופרים תוכלו למצוא הרבה מאוד בשרים ודגים שמוכנים ומתובלים כבר לגריל. פשוט לקנות ולהכין בפארק הקרוב, אין פשוט מזה.

– בסידני יש מלאאא מקומות להזמין מהם משלוח, המחירים זולים יחסית לארץ והמשלוח מגיע במהירות לא הגיונית. אנחנו השתמשנו ב Uber Eats אבל יש עוד הרבה אפליקציות דומות. מומלץ ביותר.

– אם אתם באים לסידני לתקופה ארוכה, יש כאן קטע שנקרא Playgroups. אלה מפגשים שבועיים ביום, שעה ומקום מסוים שמטרתם משחק משותף, יצירה וכו'. רוב הילדים עד גיל 5 כאן לא באמת נמצאים במסגרת כל ימי השבוע אלא רק חלק מהימים אז העניין הזה בא להשלים את זה. לחלק מהקבוצות צריך להירשם וחלק אפשר פשוט להגיע. בדרך כלל יש איזו עלות סמלית.

🔥יש לכם המלצות נספות על האזור??יש לכם סיפור דרך לשתף ואתם רוצים שיישאר כקישור ועמוד על שמכם באתר???👈🏾נשמח לשמוע, להוסיף ולעדכן!!

עזרו לנו לעזור למטיילים הבאים :)) 

מוזמנים ליצור קשר והעמוד יעודכן בהקדם  🤠

סידני- המלצת טיול משפחה
5/5