חוף מערבי- פרת'-קאריג'יני סיפור דרך

סיפור דרך של המטייל אשכול אילן

רקע:

עונה מומלצת – חציו השני של החורף.
– אנשי ה Inlapnd, גאים בהיותם אוסטרלים, הם יגיבו בזלזול כלפי אנשי החוף, ותקציבי הממשלה שהולכים לחוף.
– שונים מאוד אחד מהשני, ומאופיינים על ידי הבדידות, והמרחקים שלהם.
– נסיעה בתוך היבשת תהיה מהירה יותר, עם פחות עצירות אך לדעתי עם נופים יותר יפים שחולפים על פניך, ומרחקי נסיעה עצומים.
אני מנסה לחלק לכמה חלקים את ההתקדמות שלי, מוזמנים לקרוא רק על המקומות עצמם וכך לקבל סיפור דרך רגיל, מצד שני, את המידע הזה תוכלו גם להוציא מהאינטרנט.
 – אישית אני חושב שלמרות שהדרך הזו יכולה להיכנס ליומיים- שלושה לעומת שבועיים בדרך החוף, מה שרואים ופוגשים- מרתק.

מקומות מרכזיים ומדהימים שעברתי בדרך:

איזור יפיפה,כחודש-  לאחר עונת הזריעה (אמצע החורף) הכל ירוק, הכבשים רועות על העשב, החוות עדיין קטנות (ביחס  לאוסטרליה) הפאבים עמוסים, והאנשים עובדים קשה מרוויחים טוב ושותים המון.
 
York– "the first Settlement inland" 
עיירה אנגלית ועדיף שתזכרו את זה, עיירה יפה עם כאלפיים תושבים, אבל בגלל ערכה ההיסטורי (והעובדה שתושביה שוחים בכסף) יש בה כמעט הכל, אבל במחירים יקרים.
יש בה פסטיבלים לפעמים בימי ראשון, ופיצרייה מעולה, והפאב הכי אוסטרלי והכי טוב ברחבי מערב אוסטרליה "Greenhills Inn" נמצא במרחק  של 20 דק' נסיעה .
יש בעיקרון כמה אטרקציות וחנויות באיזור ובעיירה. ותצפית יפה עם מסלול הליכה קצרצר ומומלץ, ואפילו קפה שהבעלים שלו מתעקש שהוא לבנוני (הוא רבע לבנוני, הפאלאפל מזעזע).
 
Northam– "רציתי זול אבל לגור בעיר"
זו העיר האחרונה שתפגשו להמון זמן, ממליץ להצטייד בהכל, לכל אורך הדרך תמצאו איפה להצטייד, אבל המחירים יטפסו ויטפסו .
סה"כ, Northam, לא מדהימה, אבל יש בה אנשים טובים, חנות ספרים יד שנייה באווירה של הולצר בירושלים, והכל בה זול.
 
Midwest
עדיין מגדלים חיטה, אך כבר לא תראו חורשות אקליפטוס גדולות ביניהם, החוות גדולות מאוד, והאווירה היא לא של מקום נטוש אלא פשוט שמעולם לא יושב בהרבה אנשים.. יבש מאוד, והאתגר החקלאי עם פוטנציאל המרחבים, יצרו את הצורך במכונות גם בזמנים שבארץ עוד חלמו על טרקטורים ראשונים
 
Wubin– "מה אני עושה פה לא יודע, מה זה פה בכלל אני שואל?"
מרכז מבקרים יפיפה, עם צוות של שני אנשים מבוגרים מאוד שמפעילים מוזיאון יפיפה (תשלום לכובע, אם תיתנו כמה שאתם מרגישים שזה שווה, זה יהיה יפה ומכבד) על האיזור, הסלעים, החוות שהיו שם, ובעיקר, תענוג לכל מי שטיפה מתעניין במכונאות, בטרקטורים והמכונות הפשוטות והראשנונות ביותר (חלקם לפני המצאת המנוע) מקום יפה וזוג נהדר.
 
The golden outback– מאות קילומטרים של סרט דיסטופי, עיירות זהב נטושות מאדם, אך  מטופחות להפליא ולצידם, הפתרון המודרני של המכרות- עיירות קרוואנים ויחידות דיור לשבועיים של פועלי FIFO עם שדה תעופה קטן.
 
 עיירה קטנה עם תחנת רענון עם אוכל נהדר כ"ך שהם נכנסו בזכותו לדף הזה
 
Cue–  עיירה רייקה, מטופח  להפליא, עם מוזיאון וקראוון פארק תירותי גדול, גם אם לא ישנים שם, פשוט לעצור ולהסתובב שעה ברחובות הריקים. מדהים. (המקומיים קוראים לעיירות האלו ערי רפאים)
 
Meekatharra– עיירה קטנה שלדעתי רוב התושבים בכלל גרים בקרוואן פארק (ובו  עובדים זוג ישראלים שפשוט גורמים לרצות  להשאר אתם בחור הזה) יש פאב, יש קמפיג זול, ויש אפילו סופר קטן, המקום הכי סימפתי להיתקע בו בדרך הזו, בונוס, כמה עשרות קילומטרים צפונה מהעיירה, יש ממערב לכביש גל אבנים עצומות שפשוט פרצו  מהמישור בתופעה גיאולוגית לא ברורה  תעשו לעצמכם משהו טוב לנשמה, רדו מהאוטו ותדלגו ביניהם כמו ילדים בני ארבע.
יהיו עוד גלים יפיפיים כאלו בהמשך, אבל הסלעים לא יהיו באותם גדלים.
 
Newman- "a town made of iron"
היא לא גדולה בכלל, אבל יש בה הכל, ובמחירים שלפעמים יותר זולים מפרת'! כמעט כל תושביה גרים לשבועות מס', וגם רוב הבתים הפרטיים בנויים בצורה אחידה, והסיבה היא שפשוט העיר נבנתה ע"י חברה פרטית לקריית עפרת ברזל כדי לשכן את פועליה. ואי אפשר לפספס את זה לרגע. התושבים אומרים שאין קמפים חינם בעיר, אבל בת'כלס החנייה של מרכז המבקרים מוגדרת כקמפ ואתם מוזמנים לישון שם בכיף וכנראה שגם לא תהיו היחידים, אל תשכחו, אטמי אוזניים..
מהמרכז יוצא סיור יומי למחצבות, כאשר המחצבה המקומית היא אתר החציבה הגדול בעולם! 5km קוטר!!! הסיור יוצא כל יום בשעה 09:30 זה אוטובוס זקנים אבל ממש מעניין למי שמתעניין קצת בדברים האלו
 
בנוסף יש בעיירה גלריה קטנה ומדהימה של אומנות אבוריג'ינית שמופעלת ע"י עמותה מדהימה.
חברים, האומנות האבוריג'ינית היא דבר מדהים שדורש הסבר(הציורים הם שילוב של מפה וסיפור, השירים הם סיפורי הנדידה ומיקומי המים הסודיים באאוטבק, והסיפורים הם תיאור אוהב של ההר והמדבר) כנסו, תשאלו, תקראו,ושימו בקופה ביד רחבה, הם אנשים נפלאים שעושים עבודת קודש.
 חשוב לקנות בניומן הכל, מים דלק וכו', וזהו סעול Karinjini, ותצרפו לזרם המטיילים הראשי שמגיע ממערב לכם…
 
מקווה שעזרתי מעט, תמשיכו להנות 🙂
אשכול אילן
 

🔥יש לכם המלצות נספות על האזור??יש לכם סיפור דרך לשתף ואתם רוצים שיישאר כקישור ועמוד על שמכם באתר???👈🏾נשמח לשמוע, להוסיף ולעדכן!!

עזרו לנו לעזור למטיילים הבאים :)) 

מוזמנים ליצור קשר והעמוד יעודכן בהקדם  🤠

חוף מערבי- פרת'-קאריג'יני סיפור דרך
5/5