3 חודשי טיול באוסטרליה- סיפור דרך

סיפור דרך של 3 חודשי טיול ביבשת אוסטרליה, של המטייל אורי אלישע

ארצה לציין שכל הנסיעות בחוף המזרחי במהלך הטיול שלי היו דרך טרמפים, לא עליתי אפילו פעם אחת על גריינהאונד. זה לא דבר כזה מסובך, פשוט לדעת להשתמש בקבוצות המטיילים בפייסבוק.

*בנוסף למטפסים בינינו אדגיש את האיזורים שיש בהם מקומות טיפוס נחמדים.

Cairns 1-5:

לינה: Mad Monkeys Village (מומלץ)
יום ראשון:
נחיתה בקיירנס, הגעה להוסטל והתחלה של התאקלמות באוסטרליה.
ארוחת ערב ב La Piza, הסתובבות ב Night Market (שוק נחמד למזכרות ואוכל זול) וסיום ב P.J.O'Brien's Irish Pub (בר קריוקי עם אווירה טובה).
מי שמעוניין במסיבות Gilligan's ללא ספק.

יום שני:
יוצא לשייט ל Great Barrier Reef, יום שלם, צולל בפעם הראשונה, שתי צלילות, מקום מדהים.

יום שלישי:
יוצא ל Barron Gorge, מקום מקסים, הליכה קצרה כשבדרך מס' נביעות טובות עד שמגיעים בסוף למפל מדהים. מרחק של 17 דקות מקיירנס. אם יש רכב, מקום שחובה לעבור בו (הצלחתי לשכנע חבורה לזרום איתי לשם).

יום רביעי:
סיור של Uncle Brains ל Rain Forset, יום שלם של סיור שמתחיל בחופים של פורט דאגלס וממשיך ליער הגשם של קייפ טרביישן ומסתיים בשייט שאפשר לראות בו קרוקודילים.

יום חמישי:
סיור המפלים,
Josephine Falls
Millaa Millaa Waterfall
Malanda Falls
סיור ל 3 מפלים סביב קיירנס, יום שלם שאתה עובר בין מפלים שונים, חוויה מדהימה, חובה ביקור.

6 Paluma Waterfall:

לינה: קיימפינג
נסיעה לטאונסוויל באמצע עצירה ב
Paluma Range National Park
שמורת טבע עם הליכה בדרך לאחד המפלים הגדולים והיפים שראיתי באוסטרליה, רצף של כמה מפלים אשר יוצרים מפל אחד גדול ויפה.
לילה בקיימפינג ליד טאונסוויל.

7-8 Magnetic Island:

לינה: קמפינג
קצת על המקום:
יומיים במגנטיק איילנד, אי מיושב ומדהים, אווירה של צ'יל ורוגע. הגעתי עם רכב דרך מעבורת ואת הלילה העברתי בקמפינג. מומלץ מאוד ללכת לראות את השקיעה ובכל האי יש הרבה מסלולי הליכה אפשריים.

Airlie Beach-Whitsundays 9-13:

הוסטל: Base (חדרים בסטייל בונגלו, טובים וגדולים, מטבח קצת לא מסודר ועמוס לפעמים).
קצת על המקום:
עיירה קטנה אשר משמשת בעיקר נקודת מעבר לוויטסאנדיי. ממש אהבתי את הסגנון של העיירה, הכל מרוכז במקום אחד, מס' ברים קרובים אחד לשני וכמה מועדונים. מקום נחמד להעביר את הזמן לוויטסאנדיי.
וויטסאנדיי, אין יותר מידי מה להרחיב, אחד המקומות המדהימים בעולם, עשיתי 3 ימים עם לינה בריזורט ענק, 3 ימים הכוללים ריזורט מפנק, שנורקלים והסתובבות באיים.

14 Mackay:

לינה: היט
קצת על המקום:
עצירה קטנה במקאי אצל משפחה מארחת, עיר נחמדה, שווה להעיף מבט. סביב האיזור קיימים מס' שמורות טבע, אישית לא יצא לי להיות.
מקום קרוב למקאי, Cape Hillsborough, ניתן לראות בזריחה קנגוריים על החוף, מצטלם ממש טוב 😉.
מקומות שלא הספקתי לעבור בהם אבל שמעתי
Cedar Creek Falls
Wintermoon Festival יש באיזור בריכה גדולה כזו
Finch Hatton

Hervy Bay-Fraser Island 15-23:

לינה: Palace (הוסטל נחמד לא יותר)
קצת על המקום:
הרווי ביי, עיירה דיי משעממת, הכל נסגר בשבע, אין יותר מידי מה לעשות בערבים וכולם יושבים בהוסטל מדוכים.
מקום לצאת לפרייזר איילנד ולא יותר.
פרייזר איילנד, 3 ימים, לינה באכסנייה דרך Dingo Adventure Tagalone, סיור מדהים, אין יותר מידי מה להרחיב פשוט צריך לראות, החברה שעשיתי איתה, היית פשוט טובה ומדריך מצויין שאחרי זה יצא איתנו גם בעיר לכל מיני מסעדות.

Noosa 24-27:

לינה: Flashpackers (מומלץ מאוד)
ההוסטל עצמו קצת מרוחק מהמרכז אבל יש שאטלים כל הזמן ואני אהבתי ללכת, איזור של ה 20-30 דקות הליכה.
קצת על המקום:
נוסה פשוט מדהימה, יש את כל הפארק המרכזי, ממליץ מאוד ללכת ל fairy pools, אישית עשיתי את כל הפארק ביום אחד, 22 ק"מ. מי שאוהב ים וחופים, מקום מושלם. מי שאוהב לטייל, יש את כל הפארק הלאומי.
בימי ראשון יש את שוק האיכרים מ 6-12 בבוקר, שווה לקפוץ. מוכרים כל מיני מאכלים נחמדים ואווירה טובה שם. אני פשוט התאהבתי בעיר הזו.

Sunshine Coast 28-30:

לינה: היט
קצת על המקום:
מנוסה המשכתי לסאנשיין קוסט, בדרך עשיתי עצירה ב Mount Coolum, הליכה נחמדה לפסגת ההר, נמצא ממש דרומית לנוסה בעל נוף אל עבר כל הסאנשיין קוסט. משם המשכתי והגעתי למשפחה שאירחה אותי .
למחרת השכרתי רכב ליום אחד וקפצתי לטייל בשני המפלים הבאים:
Kondalilla National Park מפל מדהים, 80 מטר ומעיין גדול וקפוא בדרך

Gardners Falls מפל נחמד עם נביעה גדולה לידו ויש שם איזור מגניב כזה של קפיצה למים.

למחרת פשוט הסתובבתי בעיר, יש קניון נחמד ומרכז גדול וחוף שממש כיף רק להעביר את היום בו.

Glass house mountains 31-40:

לינה: הגעתי לעבוד בתור וופינג בחווה של Pimorganics.
מקום עם נוף הררי וקצת שונה מהחוף המזרחי. באיזור ממוקמים 3 הרים:
Mount Tibrogargan
Mount Ngungun
Mount Beerwah

הרים מדהימים, קיימים בהם מסלולים של טיפוס עד הפסגה. מסלולים קלילים, ראיתי משפחות עושים זאת עם ילדים בני 8, בתמונות זה נראה קשוח יותר אבל חוויה מדהימה ללא ספק.
בלי קשר בשבועיים האלו התנדבתי בחווה, מאוד ממליץ על וופינג בטיול, מעשיר את הטיול עם חוויות קצת סגנון אחר וללא ספק מספק חוויה ייחודית.

Brisbane 41-44

לינה: Backpackers Brisbane Risort (טיפה רחוק מהמרכז- בדיעבד הייתי בוחר הוסטל אחר)

פעם ראשונה שאני מגיע באמת לעיר של ממש, מבנים ומגדלים מול הפנים. סך הכל עיר יפה, ביום הראשון עשיתי הליכה קצרה מהגלגל הענק עד Kangaroo Point ובחזור סיבוב נחמד בגלגל הענק.
למחרת יצאתי אל עבר Mt Coot, התחלתי בגנים הבוטנים אשר מספקים כניסה חינם וללא ספק מומלץ לעבור לשם. משם המשכתי לעלות לפסגה ההר ולהגיע לתצפית של בריסבן, ללא ספק נקודה מדהימה לתצפת על העיר. מהתצפית המשכתי לתוך היער של ההר ולשני נקודות של מפלים שונים: Simpson Fall, J.C. Slaughter Falls (לצערי הגעתי בעונה היבשה, כך שהמפלים היו יבשים).
*Kangaroo Point מצוק באמצע העיר, קל להגיע והרבה מטפסים.

Byron bay 45-51

לינה: Arts Factory Lodge הוסטל מלא ישראלים

הגעתי לביירון ביום יחסית גשום, בכללי המטרה היא ללמוד לגלוש אז החלטתי לקחת שלושה שיעורי גלישה.
מבחינת מקומות ללכת, יש שביל נחמד ומתוייר שמוביל ל Fisherman's Lookout , Most Easterly Point, Cape Byron Lighthouse.
ובכללי כל האווירה של המקום, היא רוגע וצ'יל, בחרתי לעצור, לשכוח שנייה מהכל ופשוט לנפוש יותר מלטייל.
בתכלס, יש מלא דברים לעשות, כמו קיאקים, צפייה בלוויתנים, ביקור עיירות באיזור, צפייה בזריחה במגדלור ומלא שווקים במהלך השבוע באיזור.
ביום האחרון מצאתי את הטרמפ ליעד הסופי בחוף, בדרך עשינו עצירה ב Port Macquarie.

Sydne 52-58

לינה: (Bondi Beachouse YHA (4 Nights מומלץ, טיפה רחוק מכל אבל אווירה טובה
Maze Backpackers (1 night) לא אהבתי
Blue Mountains Backpacker Hostel (2 nights) מומלץ

את 2 הלילות הראשונים העברתי באיזור של בונדי, איזור של קהילת יהודים. הגעתי ביום שישי והלכתי לארוחה בבית חבד ואחרי זה יצאנו כמה ישראלים ל Bondi Junction. בכללי החוף של בונדי מדהים ויש כמה נקודות שאפשר להשקיף על רצועת החוף והעיר.
לאחר מכן עברתי להוסטל במרכז על מנת לראות את סידני עצמה, לקחתי Free Tour של סידני בהם עברתי בכל האתרים ההיסטוריים והמפורסמים של סידני.
לאחר מכן נסעתי לבלו מאונטיינס דרך רכבת מסידני. נשארתי באיזור שתי לילות ופשוט התחלתי ללכת כל יום. האיזור הזה בעל מגוון ענק של מסלולים, רק צריך לבחור, מפלים ונופים מדהימים.
אני עשיתי 3 טראקים מרכזיים:
National Pass – הטראק האהוב עליי עד עכשיו, מפלים ונופים באמת מדהימים, טיפה ארוך אבל שווה.
Grand Canyon Walk + Govetts Leap – טראק מאוד מיוחד שהולך ברובו דרך נחל עד לנקודות התצפית
Prince Henry Cliff Walk – טראק שמוביל בעיקר ליעד המפורסם של ההרים הכחולים.

טיסה לחוף המערבי

West Coast Tour ( tour) 59-74

מפאת חוסר זמנים, מציאת פרטנרים ורצון להספיק הכל, החלטתי לטוס לחוף המערבי ולקחת סיור מאורגן של שבועיים המתחיל בפרת' ונגמר בפרת'.
סיור של Why Not Bus

Pinnacles
ביום הראשון נפגשנו כל הקבוצה בפרת', קבוצה קטנה של 9 אנשים והתחלנו את המסע בחוף המערבי. הנקודה הראשונה שלנו הייתה Pinnacles, מקום יפייפיה ומוזר, מלא סלעים רנדומליים באמצע מדבר ומספר אגדות. בשלב הזה התחלתי להבין את השוני של החוף המערבי. לאחר מכן המשכנו לקמפינג לילי.

Jurien Bay
למחרת יצאנו ל Jurien Bay אי צדדי שניתן לראות בו Lion Fish, ייצור כל כך מגניב וחברותי שקופץ עלייך כל הזמן בתוך המים. עיקר היום היה שנורקלים באי.
ביום השלישי המשכנו את הנסיעה צפונה במעלה החוף, עצירה ב Bluff Point, חוף נחמד לעצירת ביניים ומשם המשכנו ל Pink Lake מאגר מים ענק שכשמו כן הוא, ורוד. לאחר מכן המשכנו לקמפינג בחוף Lucky Bay, חוף מדהים לצפייה באחת השקיעות היפות ביותר.

Kalbarri
ביום הרביעי המשכנו צפונה לאחת מהנקודות המוכרות, Kalbarri, עשינו מסלולי הליכה קצרים באיזור, איזור מדהים בעל הרבה נקודות יפות.

לאחר מכן העברנו עוד יום בעיקר לנסיעות ל Monkey Mia, יש בחוף אפשרות להאכיל דולפינים מוקדם בבוקר, ממש נחמד ודולפינים שוחים ליד החוף בשקיעה.

Coral Bay
משם המשכנו ביום נסיעות ל Coral Bay, שם יש אפשרות לקחת שייט ולעשות שנורקלים עם מנטרות, כרישים וצבים. ממש מומלץ, בשייט שעשיתי, בקושי ראינו מנטרות אבל היו ים כרישים וצבים וללא ספק אחת החוויות המדהימות. בכללי הקמנו קמפינג של יומיים בחוף, שקיעות מדהימות, בחוף עצמו יש שונית קטנה עם כל מיני דגים נחמדים ככה שאפשר לקחת שנורקל ופשוט לזרום עם זה.

Exmouth
אחרי זה המשכנו ל Exmouth, בעיקרון יש אפשרות שם לשחות לוויתנים, לצערי המזג אוויר לא איפשר והסיור בוטל יום לפני וקיבלתי החזר כספי. בכללי מאוד מומלץ, יקר העסק הזה, אבל לשחות ליד לוויתנים, רק המחשבה על זה שווה את זה. בכללי מדובר בעיירה קטנה, עם מרכז מאוד קטן, בילינו שם יומיים וקפצנו גם Cape Range למסלול הליכה קצר ולשונית מדהימה באיזור.

Karijini
לאחר מכן נסענו לכיוון Karijini, שמונה שעות נסיעה שלקחו לנו יום שלם ולאחר מכן בילינו עוד יומיים במקום הקסום הזה. פשוט מדהים, מלא בריכות מדהימות, נוף מדברי, מצדיק לגמרי את כל הדיבור, עשינו מספר מסלולים מעגליים אבל קיימים עוד ים מסלולים אחרים, בהחלט אם היית לי את האפשרות הייתי נשאר שם עוד כמה ימים.
בסוף העברנו יומיים בנסיעה חזרה לפרת' ובכך סיימתי את החוף המערבי בסיור. ללא ספק אני לא מתחרט על ההחלטה של לקחת סיור, נתן לי את החופש להנות מנסיעות, להיות נטול דאגות, ולהתרכז במקומות עצמם ובאנשים איתי.

Perth
את היומיים האחרונים לפני הטיסה למלבורן העברתי בפרת', עקרונית יש כל מיני סיורים שיוצאים מהעיר לכל מיני מקומות אבל הייתי מוגבל לגבולות העיר. ביקרתי ב Kings Park, גן בוטני עצום עם מלא דברים נחמדים לראות. אחרי זה הלכתי לקראת השקיעה לאיזור של Elizabeth Quay, מקום עם טיילת נחמדה.

חוף הדרומי

Melbourne 75-85

The Great Ocean Walk (104 Km)
אוקיי, אז נחתתי במלבורן והעברתי את הלילה בשדה התעופה. לאחר הלילה, העברתי את מהלך היום בארגונים של ה Great Ocean Walk.
נפגשתי עם עוד בחור מקסיקני שהתעניין ברעיון שלי ויצאנו לדרך, בדקנו את כל האוטובוסים המגיעים, דאגנו לאספקת אוכל, סידרנו את התיקים ותאמנו עם הרשויות.

היום הראשון Apollo Bay -> Elliot Ridge 10Km
קמנו בבוקר, תפסנו את האוטובוס שמוביל ל Apollo Bay, התארגנו על מפה, ארוחה אחרונה לפני המסע ויצאנו לדרך.
את היום הראשון התחלנו בקל, 10 ק"מ, מתחילים את ההליכה באפלו וממשיכים על החוף דרך נוף ירוק ומדהים. גבעות ירוקות. ופורחות מימין, חוף וים מדהים משמאל. הליכה לא קשה במיוחד, לקראת הסוף אפילו עברנו ליד מפל מדהים בדרך ונכנסו לתוך היער לקמפינג של הלילה הראשון Elliot Ridge.
אציין מקומות הקמפינג מאוד נחמדים, יש מים שצריך לטהר ושירותים, מאוד מינימלי אבל מספק.

היום השני Elliot Ridge->Blanket Bay-> Cape Otway 24Km

בגלל שעשינו זאת בחורף, היה קשה לקום בבקרים ועד שהשמש יוצאת היה ממש קר. בכל זאת קמנו, קיפלנו את הציוד ויצאנו לדרך.
הליכה של 12 ק"מ בתוך יער מדהים, לרגע אתה שוכח שהדבר העיקרי בטרק הזה הוא הים. לבסוף מגיעים לחוף של Blanket Bay. מפרץ מדהים ולמעשה הנקודת חוף הראשונה שלנו בטרק. ליד החוף יש פינת ישיבה, עשינו שם הפסקה קטנה, לנשנש כמה דברים והמשכנו לעוד 12 ק"מ אל עבר Cape Otway והמגדלור, הליכה ממש נחמדה, צמודה לחוף כשאתה משקיף אל עבר הים כל הזמן.
ואז הגענו למגדלור אבל מסתבר שצריך לשלם 20 דולר להיכנס למתחם, אז בסוף ויתרנו על זה והחלטנו להתמקם קצת מרוחק יותר על מנת לראות את השקיעה.

היום השלישי Cape Otway->Aire River-> Johanna Beach 24Km
בהתחלה לפי התחזית היום הזה היה צריך להיות גשום בצהריים אבל איך שרק התחלנו ללכת, הדבר היחיד שהיה בשמיים זו שמש אחת גדולה.
התחלנו את היום ויצאנו אל עבר הנקודה הבאה במרחק של 10 ק"מ. הליכה מתבססת על הרכס מעל החוף וישנה אפשרות גם ללכת על החוף, החלטנו ללכת על החוף, לא ממליץ, 3 ק"מ של הליכה על חול רך עם תרמיל, לא נחמד 😔 לפי השילוט היה צריך להיות שם משהו, אבל לא היה כלום. לבסוף הגענו ל Aire River, חצינו את הגשר וביצענו עצירה נוספת.
לאחר מכן המשכנו ל Johanna Beach, הליכה לא קלה, הרבה עליות וירידות, אבל בעלת הרבה נקודות תצפית בדרך. ללא ספק נקודות מדהימות לצד הליכה מאתגרת. לבסוף הגענו לחוף והתחלנו להתקדם דרך החול אבל בגלל שלא קראנו את ההוראות הקטנות במפה, הסתבר שיש מעבר נחל והים היה ממש סוער לקראת הצהריים. אז בלי לשים לב, הגיע גל שפשוט הרטיב אותנו לגמרי. אחרי שהיינו רטובים המשכנו לחצות את הנהר והמשכנו לאחד הנקודות של הקמפינג ליד החוף(יש שתיים, אחת על ההר ואחת על יד החוף), בדיוק השמש יצאה וישבנו להתייבש שם. לקראת השקיעה התקדמנו במעלה ההר, הקמנו את אוהל וסידרנו את הדברים והלכנו לראות את השקיעה.

היום הרביעי Johanna Beach>Ryans Den-> Devils Kitchen 28Km
אחד הימים הקשים ביותר, 28 ק"מ, קמנו מוקדם מאוד ויצאנו לדרך עוד בחשיכה 5:30. התחזית היית לא לטובתנו והיה אמור לרדת גשם שוטף החל מהצהריים.
עם כל הקושי של הקור המקפיא והמעלות הבודדות, זכינו לראות את הזריחה המדהימה.
ה 14 ק"מ הראשונים היו במעלה ההר, טיפוס ארוך על אחד ההרים. אבל זכינו באותו היום לראות באיזור ה20-30 קנגוריים. כל 5 דקות אתה רואה מספר קנגוריים שצצים משום מקום שחולפים לידך. לאחר מכן המסלול ממשיך לחוף מדהים ועולה בחזרה ל Ryans Den.
אחרי שהגענו לנקודה, אחרי מספר עליות, עשינו הפסקה אבל היינו חייבים להמשיך לפני שהגשם ישיג אותנו. המקטע השני היה ממש נחמד ובעל מספר נקודות תצפית ומפרצים מדהימים.
14 ק"מ עד שהגענו ל Devils Kitchen.
אחרי שהגענו לקמפינג, הקמנו את האוהל ושעתיים אחרי, התחילה סופה מוגזמת. היינו בטוחים לרגעים שהאוהל לא יחזיק מעמד ורק שמחנו שהגשם לא תפס אותנו.

היום החמישי Devils Kitchen->Twelve Apostles 16Km
יצאנו לדרך, 16 ק"מ אחרונים לסיום המסע. הליכה מדהימה, מלא נקודות תצפית ונופים מדהימים. מתחילים לראות את הסוף ואת ה אוספטלס (האבנים הגדולות). הליכה לא קשה בכלל כשבאמצע יש מעבר נחל על ידי גשר ליד העיירה Princetown. יש שם פארק ענק עם ספסלים, רק לשבת ולהירגע.
מתרגשים סוף סוף לסיים את המסע ועד שמגיעים לדבר המרכזי Twelve Apostles.
ללא ספק תענוג לסיים את המסלול שם נוף עוצר נשימה, תופעת טבע מדהימה.
מה שהיה מבאס, שאחרי כל ההליכה, קיווינו למצוא מסעדה אבל חוץ מקיוסק, לא היה שום דבר 😔

קצת מכל המסע:

ארצה לציין שאני לא מצטער על אף קילומטר מתוך ה-104 האלה. הנופים מדהימים ומגוונים. הסיפור שלי עם המסע הזה התחיל חודש לפני כששמעתי על הדרך הזו שכולם עושים ברכבים והחלטתי לבדוק אפשרות של הייקינג. היה חשוב לי לקחת את הדבר הזה ולהפוך אותו לפרויקט אישי. למרות שהיה חורף ולמרות שלא מדובר בדבר הכי מסודר, החלטתי ללכת על זה.
התייעצתי עם שיקו והתחלתי לארגן לעצמי הכל מסודר.
אז זה היה יותר מאתגר, הייתי צריך למצוא פרטנרים, לברר דרכי הגעה, לתאם עם הרשויות ולצאת לדרך ארוכה כשכל הציוד עליי. הצלחתי לארגן הכל, מצאתי אפילו בחור שגר קרוב ובמהלך הטרק עדכנתי אותו בכל יום לכל מקרה. סגרתי את כל הדברים האחרונים והכל היה מושלם, מתכנון הקילומטרים פר יום ועד לרמת כמות האוכל.
ואחרי כל זה, ללא ספק יש ים נקודות שאי אפשר כבר לספור שרואים בדרך הזו ולא דרך הכביש.

*דרך אגב, לגבי הקמפינג, עקרונית צריך לשלם עבור הקיימפסיט אבל מדובר במקום באמצע הדרך בלי אף אחד והיה לי נראה מוזר לשלם 17 דולר על פיסת אדמה כשאין איזה באמת תשתית טובה המצדיקה את זה. אז פשוט זרמתי, התמקמתי באיזור של הקיימסייט בלי תשלום במשך כל הימים, חסכוני הייתי אומר.

Grampians
בדרך חזרה למלבורן מ Great Ocean Walk, החלטתי שאני חייב לקפוץ ב Grampians לפני שאני עוזב, ואיזו דרך טובה מטראק נוסף. הפעם הייתי לבד אבל בכל זאת ארגנתי את כל הדברים ויצאתי לדרך.
המסלול נקרא Grampians Peak Trail.
אורכו 36 ק"מ ולוקח 3 ימים, בפועל אפשר לעשות אותו ביומיים.
המסלול עובר בנקודות הבאות:
Splitters Falls, Pinnacle Lookout, Mount Rosea, Lake Bellfield.
אהבתי ממש את המסלול, הפן של המסלול הוא הטיפוס הרכס, אז ישנם הרבה עליות וירידות. דרך ייחודית לחוות את Grampians, לינה בקיימפסיטים בצד הדרך.
לאחר שסיימתי, החלטתי שאני חייב להיות ב MacKenzie Falls, פשוט נעמדתי בצד הדרך בתקווה לקבל טרמפ למפלים. מפל פשוט משוגע, ענק ובריכות קטנות לידו. לא לוותר על היעד הזה.

*יש באיזור הרבה מקומות לטפס, אישית לא יצא לי אבל מי שבעניין, מומלץ

וכך הסתיימו להן 3 חודשים באוסטרליה, חוויות מדהימות, מדינה ענקית.

המלצות חמות:
Woofing דבר נפלא, לעבוד בחווה כסוג של התנדבות, דרך לחסוך כסף, להכיר את הסביבה ולקבל חוויות מדהימות.
Hit ממש ממליץ לקפוץ להיטים, אומנם לא דיברתי על זה יותר מידי, אבל התארחתי לא מעט אצל משפחות נוצריות, לפעמים זה מציק ולפעמים מכירים אנשים מדהימים.
Glass House Mountains איזור מדהים, אין סיבה שלא יהיה אטרקציה מרכזית, חובה לבקר בו
טרמפים, לא יודע אם כדי להמליץ על זה, אבל חוויה, לפעמים מכירים אנשים, שומעים סיפורים מפי האזרחים.

🔥יש לכם המלצות נספות על האזור??יש לכם סיפור דרך לשתף ואתם רוצים שיישאר כקישור ועמוד על שמכם באתר???👈🏾נשמח לשמוע, להוסיף ולעדכן!!

עזרו לנו לעזור למטיילים הבאים :))