צ'ק ליסט לפני המראה

צ'ק ליסט לפני המראה

אז יש כרטיס טיסה ואנחנו ממש עוד שנייה ממריאים!!! רגע…כמה דברים חשובים מאוד לוודא לפני שטסים…

לוודא תוקף דרכון

 שלא תיתקעו באיזו מדינה…ותצטרכו להתחיל להסתבך עם שגרירויות ובירוקרטיה מיותרת, ובמקרה הרע, לא יעלו אותכם בכלל על הטיסה.

✅ קישור לשינוי פרטים אישיים (מגורים, דרכון, שם וכו') .

קניית כרטיס טיסה

קניית כרטיס טיסה זה שלב חשוב בתכנון הטיול – לאן טסים, מה עושים ומאיפה מתחילים? 

מטיילים – מומלץ להתחשב ב 4 תחומים שיכולים להשפיע על בחירת יעד הנחיתה: מה מעניין אותכם? מה התקציב? לכמה זמן? מה העונה? ולפי זה יהיה לכם קל יותר לתכנן את עצמכם. מידע נוסף ניתן למצוא על מזג אוויר באוסטרליה, תכנון טיול באופן עצמאי, המלצות וסיפורי דרך, ומדריכים נוספים באתר.

עובדים – מומלץ להגיע למקום בו תוכלו להתארגן על הליכים בירוקרטיים טכניים כמו פתיחת חשבון בנק, כתובת למשלוח דואר של TFN ועוד. אמנם היעד תלוי בהמון משתנים, אבל תמיד נחמד להגיע למקום שבו יש נועה יחסית גדולה של מטיילים ואנשים, אולי אפילו גם למציאת עבודה, רכישת ביטחון בשפה, במנטליות, התערבבות עם מטיילים ומקומיים, קניית רכב וכו' – לכן אפשר לשקול להתחיל את החוויה במלבורן, סידני, ביירון ביי, בריסבן, קיינז, פרת. ניתן גם לקרוא על דברים שחשוב לדעת על עבודה באוסטרליה באתר כאן.

✅ למעוניינים במשרת מכירות, מוזמנים לקרוא ולהשאיר פרטים כאן.

✅ לטיפים לקניית כרטיס טיסה לאוסטרליה ניתן לראות כאן. בנוסף, למעוניינים בהצעת מחיר לטיסות לאוסטרליה ובכלל, ניתן לפנות כאן.

ביטוח בריאות חו"ל

לעשות ביטוח חו"ל- לא לצאת בלי! חשוב מאוד לעשות ביטוח בריאות לפני היציאה מישראל. טיפים לבחירת ביטוח יכולים לקרוא כאן:  מדריך ביטוחים. במידה ותרצו ניתן לבצע דרכינו השוואת מחירים ופוליסות בין חברות ביטוח מובילות – פספורטקארד, הראל, הפניקס, מגדל, כלל וכו' לצרכים הספציפיים שלכם ולמה שהכי יתאים לכם להיסטוריה הרפואית, למשך הטיול, סוג הטיול ועוד.

✅ ניתן ליצור קשר כאן.

קבוצות ווטסאפ וקבוצת הפייסבוק

כחלק מהטיול / טיול עבודה באוסטרליה, תמיד נחמד להתחיל "להתערבב" להכיר לשמוע ולדבר עם מטיילים שכבר נמצאים ביעדים השונים ביבשת. ישנה רשימה של קבוצות ווטסאפ רלוונטיות שיעזרו לכם בטיול והעבודה באוסטרליה, וכמובן קבוצת הפייסבוק הגדולה למטיילים ועובדים באוסטרליה: אוסטרליה למטיילים.

✅ אם תרצו את רשימת קבוצות הווטסאפ יכולים לשלוח אלינו הודעה ונעביר לכם את הרשימה באהבה ענקית – צור קשר או לשלוח ישירות הודעה למספר הווטסאפ של העובדים והמטיילים באוסטרליה כאן.

רשימת ציוד לטיול

בגדים ארוכים? קצרים? מה לוקחים לטיול קצר? ארוך? חשוב לארגן את הציוד הרלוונטי לסוג הטיול שלכם. טיפים קטנים של דברים חשובים יכולים לעזור מאוד בחוויית הטיול!:)

✅ אפשר לראות את רשימת הציוד המומלצת לטיול כאן.

בגלל שאתם תהיו הרבה זמן בחו"ל, הקפיאו את חשבון הפלאפון שלכם

לשים תזכורת להקפיא את הקו סלולאר שלך בארץ מיום הטיסה (כי כנראה תעשה סים מקומי) – מספר הווטסאפ שלכם יישאר על אותו מספר, פשוט לא תצטרכו לשלם סתם על הקו בארץ כי הוא לא יהיה בשימוש בזמן שאתם בחו"ל (אלא אם תעשו חבילת חו"ל מהארץ.. שתכלס פחות משתלם).

ביטוח לאומי

ביטוח לאומי – פשוט לעשות לעצמכם תזכורת חודשית (אפשר גם לשלם מרחוק באונליין כשאתם באוסטרליה)- לכל מי שטס לתקופה ארוכה, שלא תשכחו לשלם ביטוח לאומי בארץ.

קישור לאתר ביטוח לאומי לצורך גביית ביטוח חודשי .

חיסונים

מרפאת מטיילים- ווידוא שעשיתם את החיסונים הרלוונטיים.

רלוונטי בעיקר למי שמטייל בעוד מדינות מלבד אוסטרליה, מאחר ובאוסטרליה עצמה בלבד אין צורך בחיסונים מיוחדים.

בכל מקרה אם אינכם יודעים כרגע אם תטיילו חוץ מאוסטרליה בטיול הזה, תוכלו גם לעשות חיסונים באוסטרליה עצמה (רק לזכור שזה גם יכול לעלות בהתאם מאחר והחיסונים לא מסובסדים עם קופות חולים כמו בישראל), אבל אפשרי.

קו"ח לקראת עבודה באוסטרליה

הכנה של קו"ח באנגלית- ואם יש לכם מקומות ספציפיים שאתם מחפשים בהם עבודה ויש לכם המלצות להביא ממעסיקים בארץ, באנגלית, אז גם יעזור- לכל מי שמגיע לעבודה כמובן. מידע נוסף על הגעה עם ויזת עבודה לאוסטרליה ניתן למצוא בכל מה שחשוב לדעת על עבודה באוסטרליה.

✅ קישור ישיר למדריך לכתיבת קו"ח בפורמט אוסטרלי.

כרטיס אשראי

לוודא שהאשראי שלך הוא בינלאומי ולהזמין אפילו עוד אשראי עם מסגרת נוספת (מכסטרקארד/כאל וכו,או נטען נוסף שיהיה לך)- תמיד טוב שיש 2 אשראי לכל מקרה שלא יהיה. בכל מקרה ניתן גם לקרוא במדריך להתנהלות כספית בטיול.

רישיון בילנאומי

באוסטרליה ניתן לנהוג ללא רישיון בילנאומי, ומספיק הרישיון פלסטיק הישראלי, אך ישנן חברות השכרת רכבים וסטייטים מסוימים שמקפידים על הרישיון הבינלאומי יותר, ולכן מומלץ לקפוץ לאחד הסניפים של "ממסי'' ולקחת איתכם רישיון בינלאומי שיהיה בצמוד לרישיון הישראלי שלכם.

מזכיר, שבניו זילנד גם ככה תצטרכו רישיון בילנאומי בנוסף לרישיון מפלסטיק, והרבה פעמים מטיילים משלבים את הטיול בניו זילנד, כך שבכל מקרה כדאי שיהיה לכם וזה אמור לעלות סביב 20-40 שקלים.

בכל מקרה חשוב לחדד, שהרישיון הבינלאומי מדף נייר שמקבלים ב- "ממסי'', תופס כשהוא צמוד לרישיון מפלסטיק ולא בנפרד.

✅ על מדריך מפורט לקניית רכב באוסטרליה ניתן לקרוא כאן.

פתיחת חשבון בנק

אז עקרונית, אין באמת חובה לפתיחת חשבון בנק עוד לפני ההגעה לאוסטרליה, והאמת?התהליך פשוט יותר כשפשוט מגיעים אל הבנק פיזית ועושים את זה במקום בתוך מספר דקות:) אבל לכאלו שחושבים כן לפתוח חשבון בנק עוד לפני ההגעה, מספר דגשים.

*חשוב לציין, לא כל הבנקים מאפשרים פתיחת חשבון בנק מרחוק, אפרט כאן על תהליך אפשרי כזה עם אחד מהבנקים המובילים באוסטרליה:

Commonwealth מאפשרים פתיחה מרחוק של חשבון הבנק שלושה חודשים לפני ההגעה לאוסטרליה, בלי עמלות לשנה הראשונה.

בוחרים את סניף הבנק שאת מתכננת להגיע אליו כשאתם נוחתים באוסטרליה, שם חייבים להזדהות עם דרכון ואישור מס תושב ישראלי, ואז החשבון מופעל.

*אישור מס תושב ישראל – מדובר פשוט במספר TIN שאמור להיות רשום לכם גם בטופס ריכוז יתרות כשאתם מנפיקים אותו באנגלית מהבנק שלכם בארץ, או פשוט לשאול את הבנקאי.

כרטיס האשראי (DEBIT בלבד של מאסטרכארד) אמור לחכות שם אם פתחתם את החשבון יותר מ 7 ימים מההגעה.

החיסרון היחיד המשמעותי הוא שאי אפשר להפקיד כסף מראש וכמובן גם לא לבצע פעולות של תשלום וכו' וככל הנראה עמלה של 10-11 דולר על הפקדה בינלאומית (מומלץ לעשות מעט הפקדות).

✅ מצרף לינק לאתר של הבנק תחת פתיחת חשבון למהגרים (עובד גם עבור מטיילים) – כאן.

צ'ק ליסט לפני המראה
5/5