קוסטה ריקה- Costa Rica

קוסטה ריקה-מקום חלום

  • קוסטה ריקה המדהימה, מדינה במרכז אמריקה, הגובלת עם ניקרגואה בצפון ועם פנמה בדרום, הים הקאריבי במזרח, והאוקייאנוס השקט במערב.
  • קוסטה ריקה בניגוד לשאר מדינות מרכז אמריקה, הינה מדינה דמוקרטית יציבה מזה כבר לא מעט שנים.
  • קוסטה ריקה קיבלה עצמאות בשנת 1821, ובה מונים כיום כ- 5 מליון תושבים, אשר רובם המוחלט תושבים נוצרים קתוליים.
  • המדינה הכי יקרה בכל מרכז אמריקה לדעתי..הרבה אנשים בורחים מקוסטה ריקה מהר אלא אם כן הם גולשים,או פשוט כי נגמר כאן הכסף ברגע!
  • הנופים כאן משוגעים,ולדעתי אחת המדינות הכי יפות במרכז (ביחד עם גווטאמלה), יש כאן המון אטרקציות, אבל צריך לקחת בחשבון שזה יכול להיות יקר- אלא אם אתם עושים דברים שלא "כמו כולם", ותוכלו גם פשוט להנות מהטבע ומהדרך היפה שיש בקוסטה ריקה.

טיפ למי שמגיע קרקעית: שימו לב שצריך לשלם גם על היציאה מפנמה/ניקרגואה וגם על הכניסה לקוסטה ריקה. בגבול ייגשו אליכם מקומיים וירצו לעזור לכם לעבור את הגבול, אין שום צורך בעזרה, הכל נורא פשוט! במידה והם יעזרו לכם הם גם יצפו שתשלמו להם.. שימו לב שהמעבר גבול עצמו הוא על גשר רעוע (אנשים עם מזוודות תתכוננו להרוס טיפה את המזוודה…), שימו לב בכניסה לקוסטה ריקה שישאלו אתכם לכמה זמן אתם מתכננים להשאר, אין אופציה להשאר בה מעל ל-90 יום, ויכול להיות שגם יבקשו מכם להראות כרטיס יציאה כמו בפנמה, ככה שמומלץ שתכינו איתכם כרטיס יציאה שיהיה בכל מקרה.

מטבע: בקוסטה ריקה משתמשים בקולונס, 1₪=167 קולונס. 

בתי חבד, בקוסטה ריקה: אין אחד כזה. שבתות אפשר לעשות באחד ההוסטלים היהודיים בחאקו.

אנחנו באנו מפנמה, והתחנה הראשונה שעצרנו בה היא לא אחרת מאשר- "פורטו וייחו" Puerto Viejo, שהיא גם אחלה תחנת מעבר בין מדינות, וזאת עיירת חוף שמזכירה מאוד את בוקאס דל טורו בפנמה, רק שקטה יותר.

העיירה מלאה בבתי קפה מסעדות, טבע ואיך לא…גלישה.בכל מקרה- מומלץ בחום!!

🔥סן חוזה:

👈🏾סאן חוזה– עיר הבירה של קוסטה ריקה.

👈🏾לרוב אנשים תופסים אותה אך ורק תחנת מעבר…היא אכן כזו,אבל נחמש להיות שם לילה או שתיים ולהסתובב כמה שעות במרכז העיר (באור יום).

👈🏾רצוי גם לא לעשות בה לילה בכלל ואם יש אפשרות להגיע מוקדם להסתובב קצת ולהמשיך ליעד הבא.

👈🏾גם כאן כמו בפנמה סיטי התנועה היחידה היא במוניות. לא מומלץ ללכת ברגל מהרגע שיורד החושך בלילה.

👈🏾בסן חוזה יש כמה תחנות מרכזיות של אוטובוסים. התחנה שנקראת "קוקה קולה" מוציאה הסעות לבוקאס, ניקרגואה וכו'.

👈🏾לעיירות השונות בתוך קוסטה ריקה אפשר לנסוע בערך מכל התחנות. לא צריך לסגור את הנסיעות הפנימיות מראש אבל צריך לשים לב שזה באוטובוסים מקומיים, אז שימו לב לחפצים שלכם!

👈🏾המרחק בין סן חוזה לחאקו למשל הוא שעתיים וחצי-שלוש שעות נסיעה.

נשיונל פארק נחמד בעיירה Heredia ליד סן חוזה

🔥חאקו:

👈🏾חאקו– עיירת גולשים מדהימהה, אפשר להעביר בה כמה ימים. יש בה הרבה חנויות על הרחוב הראשי, הרבה מזכרות שאת רובן תמצאו גם בהמשך במקומות זולים יותר כמו ניקרגואה וגואטמלה.. בכללי לא מומלץ לבזבז כאן יותר מידיי.. יש כאן גם דיי הרבה מסעדות נחמדות.

👈🏾צמוד להוסטל בית פתוח- Casa Abierta יש את ה-"טאקו בר", מקום מגניב ממש עם אוכל סבבה ויש גם הנחה למי שישן בהוסטל "בית פתוח".

👈🏾מסעדה נוספת שמומלצת היא "צונאמי סושי", אומרים שהסושי שם אחד הטובים ולא יקר מידיי!

👈🏾למי שלא אוהב כל כך מסעדות יכול לקנות בסופר שעל הרחוב הראשי ולבשל בחדר בהוסטל.

👈🏾שימו לב שהאוכל והמים כאן נורא נורא יקרים, גם בסופר וגם במסעדות.

👈🏾בתוך חאקו עצמה אין מה לקחת מוניות, הכל עושים ברגל. במידה ורוצים לעשות איזה טיול קטן לראות איך חיים העשירים האמיתיים בקוסטה ריקה אפשר לקחת מונית למרינה, שם מומלץ להשכיר גולף קאר לכמה שעות ולעשות סיבובים באיזור, מקום מדהים ועשיר בטירוף! מומלץ לשבת לאכול צהריים במרינה, יחסית יקר אבל הכל מעולה שם. שימו לב שעדיף לקבוע עם המונית שעה לאסוף אתכם חזרה כי לא מגיעות לשם הרבה מוניות..

👈🏾מחאקו בדרך כלל, יוצאים לכל האטרקציות של לה פורטונה ומונטה וורדה.

הוסטלים מומלצים:

  • הוסטל בית פתוח Casa Abierta: הוסטל של יוסי ומארי, הוסטל קטן ונקי, נמצא קרוב מאוד ל-טאקו בר. לילה בדורמס עולה 14 דולר ולילה בחדר פרטי (שלא בתוך הדורמס) עולה בסביבות 18 דולר לאדם. מבחינת אטרקציות, כל מה שתרצו לעשות יוסי יוכל לעזור לכם לסגור. שימו לב שלסגור אצלו מאוד מייקר את האטרקציה. הרבה אנשים בוחרים לסגור איתו כי הוא נותן אווירה שאצלו זה הכי טוב. מומלץ לבדוק על האטרקציות האלה גם במקומות אחרים.. יכול להיות שזה יהיה זול יותר משמעותית.
  • ההוסטל של איז׳ו Izus Place– נמצא על הרחוב הראשי, הרבה ישראלים ממליצים עליו. טווח המחירים ללילה מאוד דומה. גם אצלו אפשר לסגור את האטרקציות כמובן.

🔥לה פורטונה:

👈🏾לה פורטונה נמצתא במרחק נסיעה של 5 שעות מחאקו, אם סוגרים את האטרקציות דרך ההוסטל אז הנסיעה לשם לא כל כך נוראית.

👈🏾לא עשיתי את הנסיעה המאורגנת אבל מי שעושה- היא בוואן פרטי, שלוקח עד למעיינות החמים.

👈🏾לה פורטונה עצמה עצמה זה מקום מדהים, נמצאת על הר, גם בעונה עדיין קר שם מאוד- בלה פורטונה יש את המעיינות החמים, אטרקציה שכולם עושים.

👈🏾המעיינות החמים, בערך 15 בריכות חמות במקום ממש יפה, מקסים לקצת אבל דיי משעמם בסופו של דבר. יש שם ארוחת ערב כלולה, אוכל מצויין! יש באיזור עוד מלא אטרקציות, רק צריך לברר קצת ולצאת אליהן.

👈🏾יש גם רפטינג ממש מומלץ למי שאוהב, אבל לשים לב שדיי יקר- לא לשכוח חגורת הצלה ובטיחות!!

👈🏾רוב האנשים לא עושים לילה בלה פורטונה, אבל למי שמעוניין יש הוסטל/מלון של ישראלים, במרחק נסיעה מלה פורטונה, שנקרא "לנדס אין לאב" Lands In Love שזה מקום אש!!

🔥מונטה ורדה:

👈🏾מונטה ורדה מקום מדהים- נמצא במרחק של 3 שעות נסיעה בערך מלה פורטונה, למי שלוקח את האטרקציות מההוסטלים עושים במונטה ורדה לילה.

👈🏾שימו לב שהוסטלים כאן יותר זולים ממקומות אחרים בקוסטה ריקה (בערך 10-12 דולר ללילה למיטה בדורמס).

👈🏾העיירה עצמה נמצאת קרוב ליערות הגשם והיא ממש יפה וצעירה. היא גם דיי קרה ביחס לשאר המקומות ובלילה צריך דברים ארוכים לאורך כל עונות השנה.

👈🏾ממונטה ורדה יוצאים לקנופי– שזאת חוויה שאסור לפספס אם נמצאים בקוסטה ריקה! יוצאים לקנופי לפנות בוקר, בשביל להגיע לשם כבר ב- 10 בבוקר ולהתחיל. הקנופי זה אתר עצום בתוך היער שעושים בו אומגות ענקיות לאורך כל היער. ללבוש בגדים נוחים, מומלץ מכנס ארוך, ונעליים סגורות, יש שם הרבה חרקים כולל נמלים עוקצות! לא נעים בכלל! למי שמחפש אקסטרים מומלץ מאוד לעשות שם גם בנג׳י, זה עולה הרבה אבל זה מטורף!! לאורך כל הדרך יצלמו אתכם הצוות, חובה לקנות את הדיסק זה מזכרת אדירה (עולה בערך 20 דולר דיסק).

מי שסוגר בהוסטלים את מונטה ורדה ולה פורטונה, זה יומיים שלמים שבסופו של דבר עולים בסביבות ה300 דולר. וזה לא כולל אוכל ולינה בהוסטל במונטה ורדה, אז קחו את זה בחשבון!

תמיד אפשר ללכת להוסטלים היותר זולים כמובן, אולי פחות "פאסיליטיס" אבל לחלוטין לא פחות כיף וחוויתי, ובסופו של דבר הכיף הוא האנשים והאווירה ולא בהכרח המקום עצמו ועד כמה הקירות צבעוניים :))

יש בקוסטה ריקה עוד המון מה לראות. מקומות כמו סנטה תרזה שזאת עיירת גולשים קטנה שהרבה נתקעים בה, מנואל אנטוניו ועוד מלא מקומות..פשוט מקום מגניב ויפה ממש!!מלא בדברים לראות, לעשות, חופי גלישה ואווירה טיל!

לצערי אין לי הרבה תמונות משם בגלל שאחרי קוסטה ריקה, בגווטאמלה, נגנב לי הפלאפון וכל התמונות הלכו…ואולי זו הזדמנות להמליץ לכם לגבות הכל כי זה סתם באסה שזה קורה חחח

מדריכים נוספים (טיפים להזמנת טיסות,רשימות ציוד,ביטוחים וכו'), שיעזרו לכם באתר נמצאים ב- "10 טיפים שכל מטייל חייב לדעת"- בקישור.

*ההקשר ל- 10 הטיפים הוא לאוסטרליה, אבל רלוונטי לכל מטייל באשר הוא מטייל.

חסר לכם משהו?חושבים שיש מידע נוסף שיוכל לעזור ל- "נחיתה רכה"??או סתם הצעות לשיפור?נשמח לשמוע!!

מוזמנים להוסיף בתגובות או "ליצור קשר" כדי לשדרג את החוויה של כולנו סביב העולם!! 🙂